مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان بر لزوم فرهنگ سازی عمومی برای حفاظت از میراث کهن سرزمینمان تاکید کرد و اذعان داشت: گنجینه های ملی و معنوی گیلان در سطوح جهانی حایز اهمیت است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان؛ رضا علیزاده با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته میراث فرهنگی، به بیان اهمیت این دارایی ارزشمند پرداخت و اظهار داشت: امروز کشور ایران به پشتوانه آثار و ابنیه تاریخی که بیانگر هویت و اصالت این سرزمین است، در جهان سرآمد بوده و با تمام قوا در جهت حراست از آن تلاش می نماید.
وی با بیان اینکه مسئله اصلی در حوزه میراث فرهنگی، درک صحیح از الفبای میراث فرهنگی می باشد،اذعان کرد: لازمه تحقق این امر پژوهش ،انتقال دست یافته ها به لایه های مختلف اجتماعی و تلاش برای تحقق دانش افزایی در حوزه میراث فرهنگی است.
علیزاده، علت بسیاری از حفاری های غیر مجاز ، تخریب بناهای تاریخی و تهاجم فرهنگی را به دلیل درک نادرست و آگاهی اندک از موضوع میراث فرهنگی خواند و افزود:  آگاهی بخشی در خصوص اهمیت و اصالت آثار و محوطه های تاریخی و مشارکت جویی مردمی راهکاری موثر برای حفظ و صیانت از میراث فرهنگی کشورمان خواهد بود.
وی ادامه داد: با توجه به پراکندگی گسترده جاذبه های گردشگری و تاریخی استان گیلان، برای حفظ و حراست از این آثار همکاری سایر دستگاه ها احساس می شود.
این مسئول بر لزوم فرهنگ سازی عمومی برای حفاظت از میراث کهن سرزمینمان تاکید کرد و اذعان داشت: گنجینه های ملی و معنوی گیلان در سطوح جهانی حایز اهمیت می باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان، ابنیه و محوطه های تاریخی را عامل جذب گردشگر به استان خواند و افزود: گردشگری فرهنگی یا میراثی ابزاری از توسعه اقتصادی است که منجر به رشد اقتصادی از طریق جذب گردشگر به مقصد جاذبه های تاریخی و میراثی می شود.
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1395030166