بهگزارش خبرنگار میراثآریا، جلسه هماندیشی و تشریح برنامههای نمایشگاه «تاپریزا» (top resa) امروز چهارشنبه 28 تیر 96، با حضور عبادرضا اسلامی مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و نیز نمایندگان شرکتهای حاضر در این نمایشگاه، در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار شد.
اسلامی در این نشست گفت: «نمایشگاه ”تاپریزا“ امسال با تأخیری چندروزه 4 تا 7 مهرماه در شهر پاریس برگزار میشود. این نمایشگاه که نخستین بار در سال 1978 برگزار شد، امروز به یکی از تخصصیترین نمایشگاههای گردشگری و سفر در دنیا تبدیل شده است.»
او ادامه داد: «غرفه ایران، با توجه به استقبال چشمگیر شرکتکنندگان ایرانی در سال گذشته، امسال با رشد 100درصدی در زمینی بهمساحت 99 مترمربع در سالن شماره یک این نمایشگاه برپا خواهد شد.»
مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، با اشاره به اینکه 14 شرکت ایرانی در سیونهمین نمایشگاه تاپریزا حضور خواهند داشت، افزود: «شرکتهای آیتوتورز، ارگ جدید، آدینه تراول، سفرهای علاالدین، ایوار، نویان پارس، ایرانیان سبط تور، گردشگران خورشید سپاهان، پردیسان، ایستاسفر، جهانگردی آفتاب کلوت، کوله سفر، مارکوپولو، و ققنوس در این نمایشگاه حضور دارند.»
او ادامه داد: «تور-اپراتورها، مقامهای گردشگری و متخصصان تورهای ورودی، هتلها و اقامتگاهها، شرکتهای حملونقل، آژانسهای خدماتمسافرتی خارجی و ملی، مدیران و مقامات گردشگری، شرکتهای فعال در حوزه توریسم محلی، برگزارکنندگان کنگرهها و همایشهای مشوق گردشگری و مطبوعات و رسانههای فعال در زمینه صنعت گردشگری و مسافرت در این نمایشگاه خدمات خود را در معرض دید علاقهمندان قرار خواهند داد.»
اسلامی تصریح کرد: «481 شرکتکننده شامل 195 شرکتکننده خارجی و 286 شرکتکننده ملی در این نمایشگاه حضور دارند. همچنین 1694 برند، 166 مقصد گردشگری و 63 مقصد گردشگری کشور فرانسه در این نمایشگاه معرفی میشوند.»
مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون اتومبیلرانی و جهانگردی، با اشاره به اینکه 900 خبرنگار و روزنامهنگار تجاری و تلویزیون ملی فرانسه این نمایشگاه را پوشش خواهند داد، یادآور شد: «در چهار روز این نمایشگاه 50 کنفرانس برگزار خواهد شد و پیشبینی میشود بیش از 4895 نفر در این کنفرانسها حضور داشته باشند.»
او افزود: «13 کارگاه تخصصی و آموزشی ازسوی انجمنها و هیئتهای گردشگری برگزار میشود. همچنین 69 ورکشاپ تخصصی در بخشهای فراغت، مایس و تجارت و کارگاههای فنی در بخشهای فروش و بازاریابی برگزار خواهند شد.»
اسلامی اضافه کرد: «شناخت صنعت گردشگری فرانسه، نشست با متخصصان گردشگری فرانسه، برقراری ارتباطات جدید با رهبران صنعت گردشگری، ارتباط با خبرگزاریهای فرانسه، برندسازی، معرفی تورها و تولیدات گردشگری هر کشور، کسب آخرین اطلاعات و اخبار بازار گردشگری فرانسه و دنیا، آشنایی با دستاوردها و نوآوریهای ارائهشده در صنعت گردشگری و بهدست آوردن فرصتهای جدید تجاری و سرمایهگذاری و توسعه روابط تجاری ازجمله اهداف ما از حضور در این نمایشگاه است.»
او افزود: «در نمایشگاههای قبل ویژهنامههایی برای معرفی ایران منتشر شد و برای این نمایشگاه هم چاپ این ویژهنامهها در دستورکار است و شرکتهای حاضر در نمایشگاه هم میتوانند دیدگاهها و پیشنهادهای خود را در مورد این ویژهنامه ارائه کنند.»
مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تصریح کرد: «اگر امکان افزایش مساحت غرفه جمهوری اسلامی ایران وجود داشته باشد، کانون از این امکان استفاده خواهد کرد.»
اسلامی اضافه کرد: «با توجه به اینکه زمان برگزاری این نمایشگاه با ایام محرم مصادف شده، رعایت شئونات اسلامی و مذهبی باید ازسوی شرکتهای ایرانی با دقت موردتوجه قرار گیرد. استفاده از موسیقی سنتی ایران متناسب با این ایام و معرفی و نمایش صنایعدستی ایران برای شرکتهای حاضر امکانپذیر است.»
مدیر گردشگری و صنایعدستی افزود: «فراخوان نمایشگاههای خارجی حوزه گردشگری برای تمام استانها، تشکلها و مجامع صنفی حوزه گردشگری ارسال میشود و درنهایت شرکتهای فعال و علاقهمند برای حضور در این نمایشگاهها انتخاب میشوند.»
او افزود: «کانون علاقهمند است که اگر شرکتهای حاضر در این نمایشگاه موفقیتی در حوزه ورود گردشگران و جذب سرمایهگذاران بهدست آورند در این مسیر همراه این شرکتها باشد.»
برگزاری نشست معرفی گردشگری ایران پیش از نمایشگاه
مسعود دهقانی، نماینده دفتر اطلاعرسانی گردشگری ایران در فرانسه، گفت: «بیشترین هدف ما از حضور در نمایشگاههای خارجی، جذب بیشترین بازدیدکننده و مخاطب است. ما باید از فرصت نمایشگاه تاپریزا برای معرفی جاذبهها و ظرفیتهای کشورمان استفاده کنیم.»
او ادامه داد: «تهیه بروشور یکشکل بهصورت رسمی که کشورمان و همچنین شرکتهای حاضر در نمایشگاه را معرفی کند میتواند روش بسیار مناسبی برای معرفی ظرفیتها و استفاده حداکثری از این نمایشگاه باشد.»
دهقانی ادامه داد: «معرفی اقوام ایرانی با استفاده از لباسهای محلی از دیگر مواردی است که شرکتها میتوانند در دستورکار قرار دهند. همچنین معرفی آیینها و رسوم کهن ایرانی میتواند مخاطبان بسیار زیادی را به غرفه جمهوری اسلامی ایران بکشاند.»
او تصریح کرد: «پیش از برگزاری نمایشگاه تاپریزا، نشست یکروزه معرفی گردشگری ایران با تأکید بر سه بحث اساسی معرفی فرصتهای گردشگری، بستههای جدید و مسیرهای جدید، معرفی فرصتهای سرمایهگذاری و بههمراه گفتوگو با تور-اپراتورهای فرانسوی در پاریس برگزار خواهد شد.»
همچنین در این جلسه نمایندگان شرکتهای حاضر در نمایشگاه تاپریزا دیدگاهها و پیشنهادهای خود را در مورد برنامهها و اهداف تعیینشده مطرح کردند.
معرفی شایسته جاذبههای گردشگری، فرهنگی و تاریخی کشورمان، افزایش مساحت غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاههای خارجی، رقابت سالم شرکتهای حاضر در این نمایشگاه، پشتیبانی و حمایت بیشازپیش سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری از شرکتهای فعال حوزه گردشگری و درنظر گرفتن فضای مناسب برای مهمانان ویژه غرفه جمهوری اسلامی ایران ازجمله پیشنهادهای نمایندگان شرکتهای حاضر در نمایشگاه تاپریزا بود.
در پایان این جلسه مقرر شد که شرکتهای فعال حوزه گردشگری که در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، دیدگاهها و پیشنهادهای خود را ظرف مدت یک هفته به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه کنند.
انتهای پیام/