ژاپن ظرفیت‌های گردشگری اصفهان را شناسایی می‌کند

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی اصفهان ظهر امروز در پایان نشست با مسئولان شرکت دولتی توسعه گردشگری کشور ژاپن اعلام کرد که ظرفیت‌های گردشگری کشور ژاپن و شهر تاریخی اصفهان در راستای توسعه ارتباط، شناسایی می‌شوند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان، امروز سه‌شنبه 23 آبان 96 نشست هم‌اندیشی مسئولان و کارشناسان گردشگری شرکت توسعه گردشگری ژاپن (jica) با حضور فریدون الله‌یاری مدیر‌کل میراث‌فرهنگی استان، پور‌محمد شریعتی‌نیا نایب رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر اصفهان، محسن یارمحمدیان معاون گردشگری، حمید امینی معاون امور سرمایه‌گذاری، ناصر طاهری معاون میراث‌فرهنگی، جعفر جعفرصالحی معاون صنایع‌دستی و مدیران تشکل‌های گردشگری استان اصفهان در محل خانه تاریخی میراث اصفهان برگزار شد.

 مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان در حاشیه این نشست تأکید کرد: «این نشست هم‌اندیشی در راستای شناسایی مناطق و مقاصد گردشگری در داخل ایران صورت گرفته و فعالان گردشگری ژاپن در این راستا چند مقصد گردشگری همچون اصفهان، اهواز، تهران، تبریز و یزد را برای بررسی ظرفیت‌های گردشگری انتخاب کرده‌اند.»

او با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی استان اصفهان تأکید کرد: «پژوهشگران ژاپنی برای انتخاب مقاصد گردشگری دو مقوله مسیر راه ابریشم و تنوع آثار و جاذبه‌های تاریخی را اصلی‌ترین ملاک خود برای شناسایی ظرفیت‌های گردشگری خود در نظر گرفته‌اند.»

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان در همین زمینه ادامه داد و افزود: «با توجه به شروع دوران زندگی اجتماعی در استان اصفهان در بیش از 45هزار سال قبل و آغاز تمدن در فلات مرکزی ایران در بیش از هفت‌هزار سال قبل (در تپه‌های باستانی سیلک) و ارائه خدمات شایسته اصفهان به فرهنگ و تمدن جهان اسلام، همگی باعث شده‌اند تا ژاپنی‌ها به اصفهان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری غرب آسیا به‌ویژه برای گردشگران ژاپنی بیندیشند.»

او با اشاره به تمدن فلات مرکزی ایران در دوران اسلامی تصریح کرد: «قرار داشتن اصفهان در نزدیکی مسیر جاده ابریشم باعث شده است تا تمدن‌های کهن شرق آسیا علاقه‌ای ویژه به مقوله فرهنگی و توسعه گردشگری با اصفهان داشته باشند، لذا وجود بیش از 22 هزار آثار تاریخی در استان در کنار جاذبه‌های بی‌بدیل فرهنگی و انتخاب این شهر به‌عنوان دومین شهر جهانی صنایع‌دستی فرصت مناسبی را در راستای توسعه گردشگری میان دو کشور ژاپن و ایران و به‌ویژه اصفهان به‌عنوان دو تمدن غنی قاره آسیا فراهم می‌سازد.»

انتهای پیام/

کد خبر 139608237