توضیح مدیر‌کل میراث‌فرهنگی تهران درباره یک خبر

مدیرکل میراث‌فرهنگی تهران درباره خبر خبرگزاری میزان مبنی بر «ترفند آژانس‌های هواپیمایی برای جذب مشتری سودجویی در سایه ضعف نظارت» توضیحاتی را ارائه کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تهران، رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان امروز 29 آبان 96 در نامه‌ای درباره خبر منتشرشده در تاریخ 23 آبان 96 در خبرگزاری میزان اعلام کرد:

«بر اساس ابلاغ‌ها و اطلاع‌رسانی‌های مکرر، تمام دفاتر و شرکت‌ها موظف به عقد قرارداد اعلامی از سوی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هستند که در آن قرارداد‌ها تمام خدمات قابل ارائه به مسافران و گردشگران ازجمله درج تاریخ رفت و برگشت و همچنین ساعت اعزام است. لذا دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری موظف به انجام تعهدات خود در قالب قرداد مذکور هستند و در صورتی که هرگونه تغییر غیر ارادی در برنامه سفر به وجود آید دفتر موظف به اطلاع‌رسانی مناسب به مسافران و گردشگران خواهند بود و اقدام به سفر یا عدم ادامه سفر در اختیار مسافر است.

ضمناً این اداره‌کل چندین مرحله منشور حقوق مسافر را به تمام دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که غالب موارد آن درخصوص حقوق مکتسبه مسافران و گردشگران است را اعلان و ابلاغ کرده است و این خصوص بخشی از اداره‌کل را برای دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی از دفاتر اختصاص داده است و در صورتی که هر گونه تخلفی در این خصوص به اداره‌کل متبوع واصل شود طبق قوانین و مقررات رسیدگی خواهد شد.

ضمنا از محتوای گزارش مذاکره بیشتر موضوع خرید و فروش بلیت‌های هواپیمایی است که می‌بایست سازمان هواپیمایی پاسخگو باشد.»

انتهای پیام/

کد خبر 139608292