ظرفیت‌های شهر جهانی یزد را در نمایشگاه تهران به گردشگران خارجی معرفی می‌کنیم

مدیرکل میراث‌فرهنگی یزد تأکید کرد که امسال در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته سعی شده که غرفه استان یزد با استفاده از نمادها و ویژگی‌های فرهنگی‌تاریخی این استان طراحی شود.

فاطمه دانش‌یزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: «در نمایشگاه امسال سعی شده که ظرفیت‌های گردشگری استان یزد به بهترین نحو معرفی شود. از آنجایی که امسال طراحی غرفه بر عهده استان‌ها بود، سعی شد غرفه استان با تکیه بر ظرفیت‌ها و جاذبه‌های استان طراحی شود. استان یزد جاذبه‌های گردشگری تاریخی متفاوتی دارد و بافت تاریخی آن دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است و سعی شده غرفه استان یزد با تکیه بر این ویژگی‌ها طراحی شود.»

او افزود: «حدود 80درصد از گردشگران ورودی به یزد گردشگران فرهنگی‌تاریخی هستند، این نمایشگاه می‌تواند فرصت‌های بسیار خوبی را برای استان‌ها ایجاد کند، در این نمایشگاه انواع دیگری از گردشگری نظیر گردشگری غذا، گردشگری کودک و... به نمایش گذاشته می‌شود که می‌تواند تنوع گردشگری استان‌ها را افزایش دهد.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد تصریح کرد: «با توجه به اینکه ایام نوروز در پیش رو است، برگزاری این نمایشگاه در بهمن‌ماه می‌تواند اطلاعات لازم را برای سفرهای نوروزی در اختیار گردشگران قرار دهد. بسیاری از گردشگران شاید با همه ظرفیت‌های استان‌های کشور آشنا نباشند، این نمایشگاه کمک می‌کند که گردشگران ظرفیت‌های استان‌ها را بهتر بشناسند.»

او گفت: «هفته گذشته جایزه ویژه بنیاد جهانی انرژی به یزد اعطا شد. این افتخارات از گذشتگان ما به ارث رسیده است. تلفیق زندگی مدرن با زندگی سنتی می‌تواند انرژی پاک را به‌دنبال داشته باشد. بادگیرهای یزد، مسیرهای قنات، لحاظ شدن هوای پاک در معماری سنتی یزد و... این الزام را ایجاد می‌کند که زندگی مدرن امروز نیز از این نوع زیست پاک و سنتی تأثیر بپذیرد.»

دانش‌یزدی با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد ادامه داد: «شهر یزد با جهانی شدن به‌عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگران خارجی مطرح شد، این نمایشگاه کمک می‌کند که بتوانیم ظرفیت‌های یزد را بیش از پیش به گردشگران خارجی معرفی کنیم. در 9 ماه اخیر و پس از ثبت جهانی شهر یزد آمار گردشگران خارجی یزد رشدی 32درصدی داشت و پیش‌بینی می‌شود سفر 140هزار گردشگر خارجی به یزد تحقق پیدا کند. این یک ظرفیت مهم برای ارز‌آوری، ایجاد اشتغال، توسعه پایدار و... مهم است.»

او تصریح کرد: «با همراهی بخش خصوصی، تشکل‌ها و انجمن‌‌ها می‌توان برای رسیدن به اهداف مدنظر در حوزه گردشگری بسیار راهگشا باشد. این نمایشگاه‌ می‌تواند سرمایه‌گذاران را با ظرفیت‌های مختلف استان‌ها آشنا کند تا علاوه بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری با تهیه بسته‌های سفر مناسب شاهد رونق گردشگری در کشور باشیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1396110421