بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خراسان رضوی، حمیدرضا محمودی قوژدی مدیر میراثفرهنگی خلیلآباد صبح امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 97 گفت: «همگام با افزایش رقابت برای سرمایهگذاریهای داخلی و کسب درآمد و سودآوریهای حاصل از گردشگری، توجه به بازاریابی برای مکانهای مختلف و یا بهطور کلی برای یک شهر یا کشور، افزایش چشمگیری داشته است. برندسازی گردشگری نه تنها سیاستهای لازم را برای توسعه اقتصادی فراهم میکند بلکه، وسیلهای برای تعیین هویت برای یک شهر یا منطقه نیز هست.»
او افزود: «برند گردشگری، ایجاد هویتی برای یک شهر است که میتواند نسل به نسل منتقل شود و عاملی برای ایجاد تمایز یک شهر با سایر مکان است و یک شهر را منحصربهفرد میکند. همچنین ابزاری برای جذب گردشگران و سرمایهگذاران مختلف در راستای رشد اقتصاد گردشگری است.»
مدیر میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خلیلآباد تصریح کرد: «در همین راستا با توجه به پتانسیلهای موجود در شهرستان در حوزه اکوتوریسم در سنوات گذشته اقدام به برنامهریزی برای برندسازی مهمترین جاذبه گردشگری شهرستان آبگرم خلیلآباد موسوم به گرمو، شده است.»
او تصریح کرد: «مقرر شد همه ساله جمعه آخر اردیبهشت 97 نخستین گردهمایی بزرگ سالانه روز آبگرم خلیلآباد با حضور گروههای طبیعت گرد و کوهنورد برگزار شود و سال گذشته با توجه به تقارن روز آبگرم با انتخابات، یک هفته زودتر برگزار شد.»
محمودی بیان کرد: «با توجه به استقبال بیش از 250 نفر از گردشگران حرفهای و عکاسان خبری استان و 750 نفر از طبیعت دوستان که از شهرستانهای تربتجام، خواف، چناران، قوچان، فریمان، بردسکن، کاشمر، مشهد حضور داشتند، امسال نیز مقرر شد دومین گردهمایی بزرگ روزآبگرم خلیلآباد نیز با توجه به شروع ماه مبارک رمضان در هفته چهارم اردیبهشت، یک هفته زودتر در مورخ 20 و 21 اردیبهشت 97 در شهرستان خلیلآباد برگزار خواهد شد.»
او افزود: «شهرستان خلیلآباد در 240 کیلومتری مشهد مقدس با دار بودن جاذبههای گردشگری فروان در حوزه کویر و نوردی و طبیعتگردی و اگرو توریسم و نیز آثار تاریخی، یکی از مقاصد مهم گردشگری است.»
انتهای پیام/