جشن ریواس در راونج دلیجان مرکزی برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: همزمان با فصل بهار و برداشت گیاه ریواس از دامنه‌های سرسبز راونج، بیست و هفتمین جشن ریواس راونج برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط عمومی‌ادراه‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، محمود مرادی گفت: در جشنواره ریواس که روز جمعه ۱۴ اردیبهشت برگزار شد، برنامه‌هایی در قالب شعرخوانی، خواندن متون ادبی و طنز با لهجه راونجی، اجرای موسیقی سنتی، بازی‌های بومی و محلی، طبخ غذاهای سنتی و چیدن ریواس از کوه مروار و دره اجرا شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد روحیه نشاط و همدلی و معرفی و شناساندن هر چه بیشتر قابلیت‌های راونج که دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد در زمینه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی است، عنوان کرد.

او با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال گفت: برگزاری این جشنواره‌ها علاوه بر توسعه گردشگری می‌تواند موجب نشاط اجتماعی شود.

مرادی با بیان اینکه روستای راونج با داشتن مزیت‌های مختلف کشاورزی می‌تواند میزبان جشنواره‌های متعدد دیگری نیز باشد، افزود: ظرفیت‌هایی همچون امامزادگان سلیمان و پیرداوود، دشت ریواس و دره راونج از جمله ظرفیت‌های گردشگری منحصر به فرد راونج است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021500767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha