بهگزارش میراثآریا به نقل از ادارهکل روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، زاهد شفیعی بابیان این خبر گفت: «دوره آموزشی \"توانمندسازی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری\" از تاریخ 21 لغایت 24 شهریورماه جاری در محل \"مرکز همایشهای سازمان توسعه تجارت ایران\" توسط بخش خصوصی و با نظارت و ارائه مجوز توسط دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت، برگزار میشود تا فعالین بخش خصوصی بتوانند با زوایای مختلف بازار چین آشنا شوند»
او بابیان اینکه نفوذ به بازار پررقابت چین نهتنها یکی از اهداف مهم کشورهای جاده ابریشم است، بلکه سراسر کشورهای دنیا برای جذب گردشگران چینی برنامهریزی کرده و استراتژیهای بلندمدتی را دنبال میکنند، افزود: «با توجه به این که تقویت شناخت صحیح ایران و چین میتواند موفقیت در رقابتهای این بازار را برای ایران به دنبال داشته باشد، لذا بر آنیم تا در کنار فعالیتهایمان برای جذب و ترغیب ورود گردشگران چینی به کشور عزیزمان، در قالب یک دوره کوتاهمدت و فشرده سطح دانش متصدیان حوزه گردشگری را در ارتباط با چینیها ارتقا دهیم و با بهرهمندی از محضر اساتید زبده این حوزه، ذینفعان مرتبط را برای بهبود عملکرد خود با چین و کسب موفقیتهای هر چه بیشتر یاریرسانیم.»
مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با اشاره به سایر اهداف تعیینشده برای برگزاری دوره توانمندسازی دفاتر مسافرتی ویژه بازار چین، اظهار کرد: «\"توانمندسازی دفاتر خدمات مسافرتی باتجربه در بازار چین\"، \"سهم آفرینی بیشتر برای صنعت گردشگری ایران از بازار چین\"، \"ارتقای سطح دانش دستاندرکاران بازار چین از واقعیتهای موجود\"، \"تقویت زیرساختهای ارتباط سازنده با تأثیرگذاران چینی بازار ورودی از کشور چین\"، \"امکان بهرهمندی از دانش پرتجربهترین فعالان حوزه گردشگران ایران و چین\"، \"تقویت نقشآفرینی دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری فعال در حوزه چین برای ارتقای روابط گردشگری دو کشور\"، \"آمادهسازی آژانسهای مسافرتی برای بهرهبرداری بیشتر از گردشگران رو به رشد چینی در اهداف بلندمدت وزارت گردشگری ایران و چین\" بخشی از چشمانداز تعریفشده به شمار میآیند.»
او در ادامه به برخی از عناوین دوره آموزشی مذکور نیز اشاره کرد و گفت: «\"آشنایی با جاذبههای مدنظر بازار چین در مسیر کلاسیک ایران\"، \"آشنایی بافرهنگ و جهانبینی چینیها\"، \"نرخ دهی و تعاملها\"، \" خدمات راهنمایی تور به گردشگران چینی\"، \" تعامل با بخش دولتی\"، \" روابط ایران و چین درگذشته، حال و آینده\"، \" بازاریابی در بازار چین شامل بازار سنجی، بازار سازی، بازار داری و تبلیغات\"، \" شناسایی فرصت جذب گردشگران چینی از سرزمین اصلی\"، \" مدیریت بحران\" و نیز \"الگوهای مسافرتی گردشگران چینی\" بخشی از سرفصلهای آموزشی این دوره به شمار میآید.
اجراکنندگان دوره توانمندسازی دفاتر مسافرتی ویژه بازار چین، موسسه آموزشی \"نامآوران دریچه شرق\" و نیز \"جامعه تخصصی تور گردانان ایران\" هستند که دوره مذکور را با حمایت \"دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی\"، \"سازمان توسعه تجارت ایران\"، \"دانشگاه شیراز مرکز آموزشهای آزاد و تخصصی\" ونیز \"موسسه \"COTRI برگزار میکنند.
برای شرکتکنندگان این رویداد آموزشی، گواهینامه معتبر از سوی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی صادر میشود و نیز امکان دریافت گواهینامه موسسه بینالمللی COTRI نیز وجود دارد.
انتهای پیام/