بهگزارش میراثآریا، حسین اربابی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این نشست گفت: «ما اعتقاد داریم که در بسترسازی کارها باید نقش داشته باشیم نه در اجرا، تبلیغات را باید بخش خصوصی بر عهده بگیرند و کانون آمادگی دارد تمام فرآیندهای اجرایی نمایشگاهی مثل فیتور را به بخش خصوصی واگذار کند.»
او پیشنهاد داد: «میتوان با ایجاد کمیتههایی برای برگزاری این نمایشگاه برنامهریزی کرد، کمیته تبلیغات نمایشگاه فیتور را بخش خصوصی طراحی کند و شعار نمایشگاه هم با اجماع نظر این کمیته تدوین شود، شورای سیاستگذاری صنعت گردشگری با تاکید وزیر تشکیل شده است و با دقت نظر دکتر مونسان این شورا هر ماه یک بار تشکیل جلسه میدهد ما هم میتوانیم به تأسی از وزارتخانه این کمیته را تشکیل دهیم و برای نمایشگاهها برنامه ریزی داشته باشیم.»
اربابی اضافه کرد: «این کمیته باید دور از تشریفات اداری تشکیل شود تا نمایشگاه فیتور به بهترین نحو برای ایران رقم بخورد، برنامهریزی برای حضور هرچه بهتر شرکتهای فعال گردشگری ایران در نمایشگاه فیتور بسیار حائز اهمیت است.»
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی افزود: «هرچند فرصت کمی تا برگزاری نمایشگاه باقی مانده است اما در مورد طراحی اپلیکیشن نمایشگاه فیتور 2020 پیگیریهای لازم را انجام میدهیم، در صورتی که موفق به طراحی این اپلیکیشن نشویم، بخشی را در سایت ویزیت ایران برای نمایشگاه فیتور در نظر میگیریم چراکه تبلیغ ویزیت ایران در این نمایشگاه از برنامههای اصلی است.»
او گفت: «احتمال کنسلی نمایشگاه صفر است چون اعتقاد داریم حضور در این نمایشگاه برای آینده گردشگری ایران اهمیت دارد.»
اربابی اضافه کرد: «آماده برگزاری فمتور هستیم به این شرط که بخش خصوصی هم در این حوزه ورود پیدا کند.»
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تصریح کرد: «در ایران نیازمند مرکزی هستیم که برای حوزه گردشگری ایده تولید کند، پروپوزال این طرح آماده شده است و از ایدهها و مشارکت بخش خصوصی در این حوزه استفاده میکنیم.»
او یادآور شد: «امیدواریم فضایی که در فیتور ایجاد میشود فضایی موثر و مفید برای گردشگری ایران باشد.»
اربابی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در مورد شرایط فعلی کشور و حضور در نمایشگاه گردشگری، گفت: «گردشگری را نباید به جنگ گره بزنیم، با گردشگری میتوان شرایط را تغییر داد، در این بحران در این نمایشگاه شرکت میکنیم تا به محض اینکه بحران رفع شد ورودی گردشگر افزایش پیدا کند، ما به این نمایشگاه میرویم که بستر حضور گردشگران را فراهم کنیم و همین موضوع یک استراتژی است.»
20 شرکت ایرانی در نمایشگاه فیتور حضور دارند
عبدالرضا اسلامی معاون گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این نشست گفت: «نمایشگاه فیتور 2020 از 2 تا 6 بهمن ماه (22 تا 26 ژانویه) در مرکز نمایشگاههای شهر مادرید برگزار میشود، این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاههای گردشگری دنیاست و هر ساله کنفرانسهای تخصصی بسیاری در حوزه این نمایشگاه برگزار میشود.»
او ادامه داد: «سه روز اول نمایشگاه از 10 صبح تا 7 بعدازظهر مخصوص شرکتهای تخصصی است و از روز چهارم نمایشگاه به شکل عمومی برگزار میشود، بیش از 10 هزار شرکت از 165 کشور در نمایشگاه فیتور 2019 شرکت داشتند و پیش بینی میشود امسال این تعداد افزایش داشته باشد.»
اسلامی تصریح کرد: «از موضوعاتی که در نمایشگاه مطرح خواهد شد، میتوان به گردشگری سلامت، جشنواره موسیقی زنده، فیتور تکنولوژی که یکی از موضوعات جدید در این نمایشگاه است، مجمع تجارت و سرمایهگذاری گردشگری در آفریقا، نمایش فیلمهایی با موضوعات گردشگری، همچنین صادرات تکنولوژی گردشگری هم از دیگر موضوعات این نمایشگاه خواهد بود.»
معاون گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اضافه کرد: «نشستهای رودررو هم در این نمایشگاه برگزار میشود، فیتور تلنت یکی از موضوعات جدید در این نمایشگاه است که کانون جهانگردی و اتومبیلرانی هم با توجه به این موضوع اقداماتی را انجام داده است.»
او اظهار کرد: «20 شرکت از ایران در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و غرفه ایران در نمایشگاه 297 متر مربع در سالن 2 است، تبلیغات متنوعی برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است، کاتالوگ مخصوص نمایشگاه فیتور، فیلم ایران، بروشورهای معرفی ایران، نمایش لباسهای محلی ایران، توزیع پوسترهای معرفی ایران، 1800 هدیه تبلیغاتی با نقشه ایران در این نمایشگاه توزیع خواهد شد.»
اسلامی گفت: «امسال با توجه به بازخورد خوب سال گذشته، گروه رقص آیینی فرخه در این نمایشگاه، مراسمهای آیینی ایران را برای بازدیدکنندگان به نمایش خواهند گذاشت، غرفه معرفی صنایعدستی ایران هم در این نمایشگاه برپا خواهد شد.»
معاون گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی افزود: «کتاب معرفی ایران با نام \"ایران را ببینید\" برای عرضه در نمایشگاه فیتور 2020 آماده شده است، در این کتاب بسیاری از جاذبههای گردشگری و فرصتهای سرمایه گذاری ایران، معرفی خوراک و آداب و رسوم ایران گنجانده شده است.»
او تصریح کرد: «با توجه به اینکه فیتور تلنت امسال برای اولین بار در این نمایشگاه مطرح خواهد شد، ایران هم کتابی با این موضوع طراحی کرده است.»
اسلامی اظهار کرد: «سعی کردیم فضای تخصصی در این نمایشگاه ایجاد شود، هرچند متاسفانه در جذب افراد تخصصی برای نشستهای رو در رو در سالهای گذشته موفق نبودهایم، متاسفانه بهترین مسیرها و فضاها برای تبلیغات از سوی کشورهای دیگر اشتغال شده است، برنامهریزی لازم برای نشست با خبرنگاران در حین برگزاری نمایشگاه نیز انجام شده است.»
اصلاح تصویر ایران در نمایشگاه فیتور 2020
محمدعلی واقفی یکی از فعالان و پیشکسوتان حوزه گردشگری در این نشست گفت: «حضور در این نمایشگاه باید به گونهای باشد که نشان دهد در کشور ما همه چیز عادی است و فضای امنی برای گردشگران فراهم است، باید نشان بدهیم که امروز ایران در شرایطی نیست که در رسانههای غربی اعلام میکنند.»
او ادامه داد: «انتظار داریم برگزاری این نمایشگاهها سامان داشته باشد و اجرای تبلیغات محیطی در فضاهای عمومی شهر مادرید میتواند در این زمینه موثر باشد.»
حسن تقیزاده انصاری رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران نیز در این نشست گفت: «در حال حاضر در برگزاری نمایشگاهها ثبات داریم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد، ضرورت دارد تبلیغات اثرگذاری در رسانههای اسپانیا داشته باشیم چراکه شرایط برای حوزه گردشگری سخت است، باید با تولید محتوا در فضای رسانهای حضور پررنگتری داشته باشیم.»
غمخوار یکی دیگر از فعالان حوزه گردشگری گفت: «در نمایشگاه فعلی باید اصلاح تصویر ایران و امنیتی که در کشور ما وجود دارد باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، هزینههایی که در این زمینه میشود باید چندین برابر باشد، شکل دهی مجدد تصویر واقعی ایران باید با استفاده از تبلیغات درست و متناسب با ظرفیتها انجام شود.»
محمدعلی کیانی مدیرکل همکاریهای فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست گفت: «نمایشگاه فیتور سابقه بسیار طولانی دارد و در حوزه گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد، هماهنگیهای خوبی با رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا صورت گرفته تا همکاری و مشارکت لازم را برای حضور هرچه بهتر ایران در نمایشگاه فیتور 2020 داشته باشد.»
انتهای پیام/