لیگ دانشجویان UNWTO برگزار می‌شود

سازمان جهانی گردشگری قصد دارد لیگ دانش‌آموزی‌/دانشجویی خود را برای پیدا کردن راه‌حل‌های مبتکرانه برای مشکلات توسعه روستایی و آاودگی ناشی از پلاستیک‌ها در سطح بین‌المللی برگزار کند.

به‌گزارش میراث‌آریا، سازمان جهانی گردشگری قصد دارد با برگزاری یک رقابت بین‌المللی بین دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر دنیا، راه‌حل‌های مبتکرانه و نوآورانه‌ای برای دو چالش مهم گردشگری پیدا کند: موانع موجود بر سر راه توسعه روستایی و آلودگی‌های ناشی از پلاستیک‌ها. دانشجویان و دانش‌آموزان می‌توانند در قالب تیم یا به‌صورت انفرادی، به نمایندگی از طرف مدرسه، مؤسسه یا دانشگاه در این لیگ شرکت کنند و در صورت برنده شدن از مزایایی همچون یافتن سرمایه‌گذاری و فضای مناسب برای ارائه کارهای خود، استفاده ببرند.

لیگ دانشجویان UNWTO چیست؟

لیگ دانشجویان UNWTO یک محیط ابتکاری ایجاد می‌کند که به سهامداران بخش دولتی و خصوصی کمک می‌کند تا استعدادها را پرورش دهند و راه‌حل‌های پایدار ابتکاری را برای چالش‌های پیش‌روی خود به‌دست آورند. این طرح با خلق و ارائه راه‌حل‌های نوآورانه برای چالش‌هایی که امروزه این بخش با آن روبه‌رو است، دانشجویان سفر و گردشگری را قادر می‌سازد تا در این صنعت درگیر شوند و در این لیگ جهانی گردشگری دانشجویان شرکت کنند و با ایجاد و ارائه راه‌‌حل‌های مبتکرانه برای چالش‌های روز، از این بخش تجربه‌ای زنده و واقعی داشته باشند. این ابزار همچنین فاصله‌ بین آموزش دانش‌آموزان و واقعیت‌های بخش گردشگری را از بین می‌برد، زیرا این جوانان پس از تلاش برای ایجاد راه‌حل‌های پایدار، به‌عنوان متخصصانی با مهارت و ماهر كه قادر به سازگاری با هر شرایطی هستند ، وارد بازار كار می‌شوند.

چالش‌های موردنظر در راستای اهداف توسعه پایدار است و دانش‌آموزان باید شرایط زیر را برآورده کنند:

    \t
  • دانش‌آموزان می‌توانند یکی از دو چالش مستقل را انتخاب کنند:
    \t
  • گردشگری برای توسعه روستایی
  • \t
  • آلودگی ناشی از پلاستیک‌ها
    \t
  • مؤسسات آموزشی (دسته 11‌ـ‌13ساله‌ها) یا تیم‌های دانشجویی (دسته‌های 14ـ‌18 ساله، مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد) از مؤسسات مختلف شرکت‌کننده در رقابت با یکدیگر برای دستیابی به بهترین ایده‌های نوآورانه برای حل چالش‌های تعیین‌ شده تلاش خواهند کرد
  • \t
  • هر چالش برای یک سطح خاص از مطالعات ایجاد می‌شود تا تیم‌ها در سطحی برابر رقابت کنند
  • \t
  • راه‌حل‌ها به زبان انگلیسی ارائه خواهد شد
  • \t
  • راه‌حل‌های ارائه‌شده توسط دانشجویان توسط هیئت‌منصفه ارزیابی می‌شود
  • \t
  • چهار تیم برتر در پایان از هر گروه در مسابقات فینال آنلاین مربوطه شرکت می‌کنند
  • \t
  • راه‌حل‌های برنده در یک نشریه دیجیتال UNWTO جمع‌آوری خواهد شد
  • \t
  • تیم‌های برنده* در مجمع عمومی UNWTO شرکت خواهند کرد و این فرصت را خواهند داشت تا با نمایندگان کشورهای عضو UNWTO ملاقات کرده و به بینندگان نظرات خود را در مورد بخش گردشگری، آینده آن و وضعیت خودشان در این بخش ارائه دهند

* در گروه 11-13 ساله‌ها، نماینده مؤسسه (دانش‌آموزان) در مجمع شرکت خواهد کرد.

هر دانشگاه یا مؤسسه در هر رده سنی یا چالش فقط می‌تواند یک تیم ثبت‌نام کند و برای این منظور باید یک نامه رسمی از مؤسسه/دانشگاه مربوطه ارائه دهند که نام و تعداد اعضای تیم در آن ذکر شده باشد. دانشجویان/دانش‌آموزان نمی‌توانند در بیش از یک چالش مستقل شرکت داشته باشند و اعضای تیم برای هر چالش باید متفاوت باشد.

رده‌های سنی به قرار زیر هستند:

    \t
  • مدرسه راهنمایی: دانش‌آموزان 11تا 13 ساله - مشارکت در هر مدرسه (دانش‌آموزان به‌صورت انفرادی یا تیم‌های چندنفره که توسط مدرسه تعیین می‌شود) با اعلام یک دانش‌آموز به‌عنوان نماینده
  • \t
  • دبیرستان: دانش‌آموزان 14تا 18 ساله - تیم پنج نفره بعلاوه یک نماینده مؤسسه/ معلم
  • \t
  • دانشجویان کارشناسی گردشگری*: حداکثر 25 سال (قبل از آخرین یا آخرین سال تحصیل در مقطع کارشناسی گردشگری) - تیم پنج نفره بعلاوه یک نماینده مؤسسه/ معلم
  • \t
  • دانشجویان کارشناسی ارشد گردشگری*: حداکثر 29 سال (قبل از آخرین یا آخرین سال تحصیل در دوره کارشناسی ارشد گردشگری) - تیم پنج نفره بعلاوه یک نماینده مؤسسه/ معلم

* دانشجویانی که مقاطع قبلی را در سایر دروس گذرانده‌اند پذیرفته نمی‌شوند تا به این ترتیب بی‌طرفی در گروه‌های سنی و تجربه زندگی بین تیم‌ها رعایت شود.

نیازمندی‌های شرکت برای افراد و تیم‌ها

    \t
  • دانش‌آموزان/ تیم‌ها باید از مؤسسات آموزشی (دولتی/خصوصی) کشورهای عضو سازمان ملل باشند
    \t
  • برای گروه مدرسه راهنمایی (11-13 ساله)، ارسال‌ها توسط مدرسه انجام می‌شود (تیم دانش‌آموزان یک یا چندنفره را مدرسه تعیین می‌کند) و یک دانش‌آموز به‌عنوان نماینده معرفی می‌شود.
  • \t
  • برای گروه دبیرستان (14 تا 18 سال)، دانشجویان مقطع کارشناسی (حداکثر 25 سال) و دانشجویان کارشناسی ارشد (حداکثر 29 سال)، ارسال‌ها توسط تیم‌های پنج نفره بعلاوه یک نماینده مؤسسه/ معلم انجام می‌شود.
    \t
  • تیم‌ها دارای پنج عضو ثابت هستند و امکان جذب یک عضو تیم اضافی از یک مقطع با توجه به سطح تحصیلات تعیین‌شده را دارند.
  • \t
  • الزامات:
    \t
  • تفکر خلاق و توانایی حل مسئله
  • \t
  • توانایی تفکر خارج از چارچوب
  • \t
  • تیم‌ها باید توانایی برقراری ارتباط مؤثر را داشته باشند درک خوبی از قواعد اخلاقی جهانی گردشگری داشته باشند

زمان‌بندی

شروع ثبت‌نام از تاریخ 15 مارس (25 اسفند 1399) است و تا 30 آپریل (10 اردیبهشت) ادامه خواهد داشت. چالش‌ها از ما می راه‌اندازی می‌شوند و فرصت ارسال راه‌حل‌ها تا ماه ژوئن خواهد بود. رده‌بندی و اعلام چهار فینالیست در ماه جولای انجام می‌شود.

مدارک مورد نیاز

    \t
  • نامه رسمی از مؤسسه/مدرسه برای دانش‌آموزان 11-13 ساله
  • \t
  • نام اعضای تیم و معلم/نماینده در یک نامه رسمی از سوی مؤسسه/دانشگاه
  • \t
  • رزومه تمام اعضای تیم
  • \t
  • تصویر تمام اعضای تیم (با زمینه سفید)
  • \t
  • ویدئوی کوتاه یک دقیقه‌ای که به معرفی مؤسسه و اعضای تیم می‌پردازد
  • \t
  • نامه حمایت از سوی دانشگاهی که تیم نماینده آن است.  

قوانین شرکت در لیگ

    \t
  • مؤسسه/ تیم‌های شرکت‌کننده از طریق فرم‌های ثبت نام آنلاین با پر کردن تمام اطلاعات مورد نیاز و ضمیمه تمام اسناد لازم قبل از مهلت منتشرشده ثبت‌نام می‌کنند. ثبت‌نام تضمینی برای مشارکت حتمی تیم‌ها نیست. پس از بسته شدن مهلت ثبت نام‌، غربالگری ثبت‌نام‌ها انجام می‌شود و فقط آن دسته از دانشجویانی که پذیرفته شده‌اند، ایمیل تأیید مشارکت را دریافت می‌کنند.
  • \t
  • مؤسسه یا تیم‌های شرکت‌کننده بر اساس تقویم لیگ منتشر شده، از طریق بستر آنلاین لیگ دانشجویان جهانی UNWTO معرفی می‌شوند.
  • \t
  • قوانین لیگ در پلتفرم لیگ دانشجویان UNWTO منتشر می‌شود و مؤسسه/ دانشجو/ تیم با شرکت در رقابت‌ها به‌طور خودکار آن‌ها را پذیرفته است.
  • \t
  • چالش‌ها (که باید توسط دانشجویان/تیم‌ها حل شوند) در تاریخ منتشر شده در تقویم لیگ در فضای آنلاین ذکرشده بارگذاری می‌شوند.
  • \t
  • تیم‌ها برای ارائه راه‌حل آنلاین خود مهلت معینی خواند داشت تا محتوا و قالب هر سطح چالش را بر اساس قواعد تعیین‌شده ارائه دهند.
  • \t
  • تیم‌ها برای ارائه‌/ نوشتن راه‌حل‌های خود از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند
  • \t
  • تیم‌ها بر اساس ارزیابی هیئت داوران برای راه‌حل‌های خود امتیاز کسب می‌کنند
  • \t
  • 4چهار  تیم برتر در پایان هر لیگ (ملی، منطقه‌ای یا جهانی) در مسابقات آنلاین Final4 جهانی UNWTO شرکت می‌کنند.
  • \t
  • تیم‌های برنده مسابقه Final4 ملی و منطقه‌ای سپس در یک مسابقه نهایی جهانی شرکت می‌کنند که UNWTO سالی یک بار برگزار می‌کند.

برای آگاهی از جزئیات قوانین شرکت در لیگ، به این فایل مراجعه کنید.

برای ثبت‌نام در بخش آلودگی پلاستیک به اینجا مراجعه کنید.

برای ثبت‌نام در بخش توسعه روستایی به اینجا مراجعه کنید.

انتهای پیام/

کد خبر 14000131251257

برچسب‌ها