بهگزارش خبرنگار میراثآریا، احمد خورشیدسوار در این نشست گفت: «امیدواریم بعد از برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع وابسته تهران بتوانیم گردشگری الکترونیک کشور را ارتقای جدی دهیم و پیشرفتهای بدست آمده را ببینیم.»
مشاور وزیر میراثفرهنگی افزود: «نمایشگاه گردشگری در صورتی موفق خواهد بود که ما بتوانیم این بازار را به سمت آنلاین شدن پیش ببریم و فضا را برای فعالان این حوزه که قصد دارند فعالیت خود را از سنتی به سمت الکترونیک شدن ببرند، جدیتر کنیم و شفافیت این بخش را نشان دهیم.»
خورشیدسوار تصریح کرد: «بر اساس تحقیقات انجام شده بین 10 تا 50 درصد از فعالان صنعت گردشگری کسبوکار خود را به شکل آنلاین انجام میدهند. در حوزه کسبوکار مصرف ویدئو آنلاین به شدت بالا رفته و تغییر بسیار سریعی در این زمینه انجام شده است، بهطوریکه حدود 70 درصد پهنای باند کشور را ویدئو مصرف میکند. همچنین تولید و تامین هم به این سمت رفته است. به نظر من در گردشگری هم باید این موضوع اتفاق بیفتد و بسیار سریع بازار را بزرگ کنیم.»
حمایت ویژه از استارتآپها و فعالان گردشگری الکترونیک
محمد قاسمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی در ادامه بیان کرد: «بعد از شیوع ویروس کرونا با واکسیناسیون گستردهای که در سطح کشور انجام شده است، انتظار داریم امسال شاهد حضور پررنگ غرفهداران، شرکتکنندگان و بازدیدکنندگان باشیم، به همین منظور توجه ویژهای به نمایشگاه امسال داریم.»
او تصریح کرد: «شورای سیاستگذاری این نمایشگاه فعالیت خود را از دو ماه قبل آغاز کرده و ذیل این شورا نیز کمیتههای تخصصی ایجاد و به هر کمیته وظایف و رسالتهایی واگذار شده است، یکی از این کمیتههای تخصصی، کمیته گردشگری الکترونیک و استارتآپها بوده که مسئولیت آن به همراه کمیته آموزش به بخش خصوصی واگذار شده و هدف از تشکیل آن این است که بتوانیم امسال شاهد حضور هدفمند و سازماندهی شده فعالان عرصه آیتی حوزه گردشگری و استارتآپها و دستاندرکاران گردشگری الکترونیک باشیم.»
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی عنوان کرد: «امسال رویکرد ما درباره نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران و صنایع وابسته تغییر کرده است، یکی از اهداف اصلی نمایشگاه برجستهسازی و تمرکز ویژه بر گردشگری الکترونیک است.»
اختصاص سالن مجزا به گردشگری خوراک و کشاورزی
او گفت: «در سالهای گذشته رویکرد نمایشگاه استانمحور بود اما امسال این رویکرد از استانمحور بودن به فعالیت و موضوعمحور بودن تغییر کرده است. سالنهای متفاوتی را بر اساس گروههای کالایی و خدماتی گردشگری در نظر گرفتهایم. همچنین یکی دیگر از موضوعات جدیدی که امسال در نمایشگاه گردشگری برجسته میشود گردشگری خوراک و کشاورزی است، به همین منظور سالن مجزایی برای آن در نظر گرفته شده است.»
قاسمی تصریح کرد: «در نمایشگاه گردشگری بینالمللی امسال برای نخستین بار مانند تمامی نمایشگاههای معتبر بینالمللی دو روز اول به B2B و دو روز بعد به B2C اختصاص داده میشود.»
در ادامه جلسه، شرکتکنندگان و فعالان حوزه گردشگری الکترونیک پیشنهادهای خود را برای بهتر برگزار شدن و اطلاعرسانی گسترده نمایشگاه ارائه کردند.
در پایان شرکت مجری برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع وابسته تهران درباره نحوه برگزاری این نمایشگاه توضیحاتی ارائه کرد.
انتهای پیام/