بازدید 20هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری ارزوئیه

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ارزوئیه از بازدید 20هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری و همچنین محوطه‌های باستانی این شهرستان خبر داد.

به‌‍گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، مختار اسکندرزاده چهارشنبه دهم فروردین‌ماه 1401 اظهار کرد: «این تعداد گردشگر نوروزی از تاریخ 28 اسفندماه سال گذشته تا نهم فروردین‌ماه 1401 برای بهره‌مندی از جاذبه‌های گردشگری وارد این شهرستان شده‌اند.»

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ارزوئیه افزود: «باغات انبوه بنه و بادام دهسرد، روستای گردشگری آشین، امامزاده‌های سید‌یحیی دولت‌آباد و  پیر‌غیب، تپه یحیی و... از جاذبه‌هایی است که مسافرانی که قصد سفر به استان‌های همجوار مانند هرمزگان را دارند به سوی این شهرستان سوق می‌دهد.»

اسکندزاده بیان کرد: «در ایام نوروز 1401 بازارچه‌‌های موقت صنایع‌دستی، هنر دست هنرمندان این شهرستان همچون سوزن‌دوزی، گلیم‌بافی، پته‌دوزی و... را به معرض نمایش و فروش درآورده است.»

او به ثبت ملی سرو زکریای منطقه صوغان در شهرستان ارزوئیه به عنوان هزارمین اثر میراث طبیعی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: «این درخت کهنسال که در کنار زیارتگاه شاهزاده زکریا قرار دارد یکی از جاذبه‌های جدیدی است که در نوروز 1401 موجب جذب مسافران شده است.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010110459129

برچسب‌ها