آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شهرستان هفتکل برگزار شد

در حکمی از سوی محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان و طی آیینی، سرپرست جدید اداره میراث‌فرهنگی هفتکل منصوب و معرفی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، آیین تودیع و معارفه سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هفتکل ۱۶ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور عبدالرحیم دم‌ساز فرماندار هفتکل و سیداحسان طباطبائی معاون توسعه‌مدیریت میراث‌فرهنگی استان، در محل دفتر فرماندار برگزار شد. 

در این مراسم از زحمات ابراهیم اسمی‌پور تقدیر و سیدموسی احمدپوریا به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد. 

از سوابق احمدپوریا می‌توان به جانشینی فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی استان و ریاست ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های مسجدسلیمان و اندیکا اشاره کرد. 

ابراهیم اسمی‌پور از اسفندماه ۱۳۹۸ به‌عنوان سرپرست میراث‌فرهنگی شهرستان هفتکل فعالیت می‌کرد. 

هفتکل شهری است در استان خوزستان که در ۱۳ اردیبهشت ۱۳۰۶ خورشیدی با به نفت رسیدن چاه شماره‌ی یک در دشت طوف سفید، دومین شهر نفتی ایران لقب گرفت و نامش را هفتکل گذاشتند. این شهر از آرام‌ترین شهرهای ایران با مردمی بسیار خونگرم و مهمان‌نواز است که به زبان لری‌بختیاری و قشقایی صحبت می‌کنند. 

آب و هوای هفتکل گرم و نیمه مرطوب است که بیشینه دمای هوا در تابستان به ۴۸ درجه بالای صفر و کمینه دمای هوا در زمستان به ۲ درجه زیر صفر می‌رسد. آبشار زیبای ملارانی، آبشار شورباریک و همچنین روستای شاه‌نشین از جمله جاذبه‌های دیدنی گردشگری این شهرستان به حساب می‌آیند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010417478761

برچسب‌ها