منطقه رویایی دشتک سی‌سخت در سرزمین چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد

تهیه‌کننده: روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد

منطقه زیبای و دل‌انگیز دشتک سی‌سخت نیز برای کویر دوستان، شب‌های زیبای کویر را در دل خود جای داده و کسانی که می‌خواهند همانند کویر به دیدین آسمان زیبای کهکشان بنشینند سری به این منطقه دلربا بزنند تا آسمان زیبای دنا را از نزدیک مشاهده کنند. 

همه کسانی که علاقه‌مند به گردشگری هستند کماکان بانام سی سخت این مرکز توریستی سرسبز و زیبا آشنایی کامل دارند، این شهر توریستی که مرکز شهرستان دنا نیز بوده در دامنه کوه استوار سترگ دنا و زاگرس زندگی‌اش را از سر گرفته و در کنار رودها و چشمه‌هایی چون، چشمه میشی و آب حیات به حیات خود ادامه داده تا حیات دوباره به طبیعت دوستان بدهد. 

منطقه تفریحی و توریستی دشتک سی‌سخت در هشت کیلومتری این شهر یکی از بهترین مکان‌های مفرح شهر توریستی سی‌سخت بوده که زیبایی‌های قله‌های دنای سرافراز از قاش مستان تا سقل آسمانی و قله‌های زیبای زاگرس را به گردشگران هدیه داده است. 

این دشت زیبا در جنوب شرقی دنا واقع‌شده که با داشتن طبیعتی سبز و زیبا در ایام بهار و تابستان و سفیدپوش شده آن در زمستان، مکان‌های رویایی را در لابه‌لای قلل زیبا دنا به ارمغان آورده است. 

یکی دیگر از زیبایی‌های دشتک سی سخت آذین‌بندی‌های طبیعی این منطقه با درختان بلوط است، درختانی که طی سالیان دراز خاطرات ایل و کوچ عشایر را در سینه سترگ خود به یادگار انباشته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1401062069520

برچسب‌ها