به گزارش خبرنگار میراثآریا، خوراک یکی از جاذبههای غنی و موثر جامعه ایران است که میتواند به افزایش سهم کشور در بازار گردشگری جهان کمک کند. انتشارات تاچارا کتاب «گردشگری خوراک» را در تابستان 1401 به قلم و ترجمه بهار بیشمی و محدرضا داوری در سه فصل «رابطه غذا و گردشگری»، «توسعه گردشگری گاسترونومی-راهنمای عملی برای مقاصد گردشگری» و «توصیهها» nv 104 صفحه به قیمت 59 هزار تومان منتشر کرده است. این کتاب ضمن معرفی این شاخه گردشگری، به تشریح راهکارهای دوازده گانه سازمان جهانی گردشگری برای توسعه گردشگری خوراک در مقاصد پرداخته است و سعی دارد با ارائه راهکارهای منسجم و هدفمند، به مدیران و فعالان حوزه گردشگری کمک کند تا ضمن توسعه مناطق مستعد، آنها را به بازار جهانی گردشگری معرفی کند.
کتاب پیش از مقدمه مخاطب را با کلیدواژههای مربوط به گاسترونومی که تمام جنبههای فرهنگی خوراک از جمله هنر آشپزی، شیوه سرو خوراک و پذیرایی، آداب و رسوم مربوطه به تهیه کردن یا خوردن غذا، آیینهای سنتی مربوط به تولید مواد اولیه، آموزش آشپزی , نوشتن درباره خوراکیها آشنا میکند و با نشان دادن چند عکس مربوط به غذاهای ایرانی او را ترغیب به خواندن ادامه کتاب میکند.
راهکارهای ارائه شده از سه منبع مختلف از جمله دستاوردهای چهار دوره مجمع جهانی گردشگری گاسترونومی گردآوری شدهاند که سعی مولفان بر پاسخ دادن به نیازهای طیف گستردهای از متخصصان و کاربردی بودن آن هم برای کسبوکارهای سنتی حوزه گردشگری و خوراک و هم کسبوکارهای جدید و مدرن بوده است.
در متن پشت جلد این کتاب آمده است:
«گردشگری خوراک یا گردشگری گاسترونومی را نباید معادل رفتن به یک رستوران لوکس و خوردن غذایی گران قیمت دانست. گردشگری گاسترونومی، یک فعالیت فرهنگی است که گردشگران را در میرث کهن جامعه میزبان غوطهور میکند. این شاخه گردشگری، پیوند میان خوراک، فرهنگ و سفر است و از ریشههای تاریخی و فرهنگی جوامع محلی تاثیر میپذیرد.»
انتهای پیام/
انتهای پیام/