آموزش رشته‌های صنایع‌دستی به زندانیان چهارمحال و بختیاری تقویت می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: آموزش رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به زندانیان این استان تقویت خواهد شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علیرضا جیلان روز دوشنبه 12 دی‌ماه 1401 در بازدید از زندان مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: آموزش‌های مرتبط با رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به زندانیان باعث افزایش درآمدزایی آنان در دوره حبس می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: در این راستا آموزش رشته‌های گیوه‌دوزی، نمدمالی، نمددوزی، سنگ‌تراشی و حکاکی، گوهرتراشی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی با همکاری اتحادیه صنایع‌دستی در دستور کار قرار می‌گیرد.

جیلان تصریح کرد: اشتغال زندانیان و درآمدزایی آنان باعث ایجاد اشتغال پایدار در دوران پس از محکومیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

محمدرضا حیدری مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: آموزش رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به زندانیان به افزایش درآمدزایی آنان در دوران محکومیت کمک می‌کند.

حیدری اضافه کرد: اشتغال زندانیان در دوره محکومیت از سه روش اعزام به کار بیرون از زندان، فعالیت درون کارگاه‌های داخل زندان و اشتغال نشسته تقسیم‌بندی می‌شود.

او یادآور شد: اموزش رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به زندانیان باعث اشتغال و درآمدزایی این افراد پس از آزادی از زندان و خودداری از تکرار تخلف و جرم می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011012748978

برچسب‌ها