ظرفیت‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی مشهد بررسی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: ظرفیت‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و سرمایه‌گذاری سه منطقه 5، 7 و 9 شهر مشهد با حضور شهرداران این مناطق بررسی شد.

 به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی سیدجواد موسوی امروز دوشنبه 12دیماه 1401 با اعلام این خبر افزود: هر کدام از مناطق مشهد دارای ویژگی‌های فرهنگی خاص است و هر کدام دارای پتانسیل‌های ویژه و منحصر به فرد در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: محدوده شهرداری منطقه 7 مشهد ورودی و پیشانی شهر مشهد است و زائران و گردشگران در زمان ورود به شهر بیشترین ذهنیت از شهر مشهد را از این منطقه می‌گیرند.

او اظهار کرد: برنامه‌های استقبال از زائران که در این منطقه انجام می‌شود همواره در یاد و ذهن مخاطب ماندگار است.

موسوی با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری مناطق 5 و 9 مشهد گفت: هر کدام از این مناطق داستان‌های متفاوت با زیارت و امام رضا(ع) دارند که ظرفیت‌ جذب گردشگر محسوب می‌شود و می‌تواند اوقات فراغت زائران را پر کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به نقشه گردشگری مشهد و مسیرهای گردشگری استان اظهار کرد: آمادگی داریم نقشه گردشگری مناطق مشهد را با همکاری این شهرداری‌ها تدوین و در اختیار زائران و گردشگران قرار دهیم.

موسوی با اشاره به مسئله خانه‌مسافرها در مشهد اظهار کرد: در قالب طرحی سامانه مهمان امام رضا(ع) پیش‌بینی شده و افرادی که تمایل دارند منزل یا مرکز اقامتی خود را در اختیار زائران قرار دهند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند که از این طریق بر فرآیند‌های واگذاری و ارائه خدمات نظارت خواهد شد.

هم‌چنین در این جلسه شهرداران مناطق موضوعات مرتبط با گردشگری، میراث‌فرهنگی و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را مطرح کردند.

 

انتهای پیام/

کد خبر 14011012770378

برچسب‌ها