دست دلالان گردشگری سلامت کوتاه می‌شود

در نشستی با عنوان تشریک تجربیات جذب گردشگران عراقی و برگزاری نشست های مشترک دوجانبه در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته بر ضرورت ساماندهی فعالیت دلالان حوزه گردشگری سلامت تاکید شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی امروز سه‌شنبه 18 بهمن ماه 1401 با بیان این مطلب در این نشست اظهار کرد: با توجه به شرایط فعالیت این افراد باید این افراد را نیز به بازی بگیریم و حضورشان را قانون‌مند کنیم.

بیدخوری با اشاره به فعالیت دلالان در خراسان رضوی در گذشته، اظهار کرد: نخستین انجمن گردشگری سلامت ایران را در استان تشکیل دادیم و طرح ساماندهی دلالان حوزه گردشگری سلامت را با کمک این انجمن اجرا کردیم.

او با اشاره به شرایط فعالیت دلالان یادآور شد: برخی از این واجد شرایط برای ساماندهی هستند و برخی نیز قابلیت ورود به این حرفه را دارند که با آموزش ‌هایی که می‌بینند از ظرفیت‌ آن‌ها نیز استفاده می‌کنیم.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تصریح کرد: هدف این است که شرکت‌های گردشگری سلامت مسئولیت این افراد را برعهده داشته باشند و این شرکت‌ها در قبال خدمات نیز مسئولیت پذیر باشند.

بیدخوری گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ شرکت گردشگری سلامت دارای مجوز با هدف جذب گردشگران خارجی فعالیت می‌کنند.

در این نشست حاضران سوالاتی را درباره چالش‌های پیرامون گردشگران خارجی به‌ویژه گردشگران عرب زبان مطرح کردند که به این سوالات پاسخ داده شد.

شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از ۱۸ تا 21 بهمن ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

معرفی ظرفیت‌های زیارتی گردشگری خراسان رضوی در سالن خلیج فارس و هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی خراسان رضوی در سالن‌های ۷، ۸، ۹ و ۲۷ حضور دارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011118770922

برچسب‌ها