برپایی نمایشگاه هنرمندان چاشمی در فرهنگسرای کومش سمنان

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برپایی نمایشگاه هنرمندان چاشمی در فرهنگسرای کومش سمنان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سمانه سلطانی‌پور روز سه‌شنبه 23 اسفندماه 1401 با اعلام این خبر گفت: دومین نمایشگاه هنرمندان چاشمی در رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای تجسمی با حضور معاون امور عمرانی استانداری سمنان، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و جمعی از مسئولان افتتاح شد و تا 25 اسفندماه، عصرها از ساعت 17 تا 22 به روی علاقه‌مندان گشوده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: این نمایشگاه شامل بیش از 15 غرفه صنایع‌دستی متنوع هنرمندان چاشمی در رشته‌های مختلف ازجمله گلیچ، بافته‌های داری، صنایع چوبی، منبت‌کاری و ... است.

سلطانی‌پور افزود: این نمایشگاه به همت انجمن هنرمندان چاشمی و با مشارکت جهاد دانشگاهی، فنی و حرفه‌ای، خوشه فرش و دست بافته‌ها، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی و دهیاری روستای چاشم و ... برپاشده است.

او گفت: این نمایشگاه‌ فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های هنرمندان روستای چاشم است و هنرمندان این منطقه با ارائه دستاوردها و محصولات تولیدی خود و در معرض بازدید قرار دادن کالاهای متنوع صنایع‌دستی، نسبت به نیازسنجی بازار، برنامه‌ریزی می‌کنند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیان کرد: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی علاوه بر جنبه تجاری، بازرگانی و اشتغال‌زایی، از منظر نشان دادن فرهنگ، هنر، سنت‌ها و نوآوری‌های هر منطقه به گردشگران و بازدیدکنندگان بسیار مؤثر است.

او خاطرنشان کرد: آثار هنری که توسط هنرمندان هر منطقه خلق می‌شوند، نشان‌دهنده روحیه، خلق‌وخو و سلیقه اجتماعی جامعه میزبان است.

سلطانی‌پور گفت: در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه و برای نخستین بار از «گلیچ دو رو» اثر سیده فاطمه نبوی هنرمند این منطقه رونمایی شد.

چاشم یکی از روستاهای شهرستان مهدی‌شهر در استان سمنان است. این روستا در فاصله 24 کیلومتری شمال شهمیرزاد و 48 کیلومتری شمال سمنان در البرز شرقی در دامنه کوه نیزوا واقع‌شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011224863677

برچسب‌ها