برپایی 34 پایگاه اطلاع‌رسانی راهنمایی مسافران در استان سمنان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: 34 پایگاه اطلاع‌رسانی راهنمایی مسافران در سطح استان برپا شدند.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده روز شنبه 27 اسفندماه 1401 در پنجمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مسافران و زائران با اشاره به اهمیت ماندگاری مسافر افزود: برای معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان، راهنمایان در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی ورودی شهرها و بناهای تاریخی مستقر هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در ورودی و داخل شهرها نقش بسزایی در افزایش ماندگاری مسافران دارد.

او گفت: 21 بازارچه صنایع‌دستی با 218 غرفه، دو بازارچه دائمی در گرمسار و شاهرود، 12 فروشگاه مجاز فروش صنایع‌دستی در استان آماده معرفی و ارائه صنایع‌دستی به مسافران است.

کرم زاده افزود: 11 سیاه‌چادر در استان آمادگی پذیرایی از مسافران را دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، بازارچه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی از طریق بروشور و کیوآرکد انجام می‌شود.

استاندار سمنان نیز در این جلسه گفت: در حوزه راه‌ها در محدوده دهیاری‌ها، در راستای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی ۱۴۰۲، اتومبیل‌های هشداردهنده با چراغ‌های گردان مستقر شدند.

سید محمدرضا هاشمی افزود: نظارت بر بازار و همچنین مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی و رستوران‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران و هم استانی‌ها در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ بیش‌ازپیش و به‌صورت ویژه در دستور کار باشد.

استاندار سمنان با تأکید بر تأمین سوخت‌ موردنیاز در جایگاه‌های عرضه سوخت در سطح استان، گفت: بنرهای اطلاع‌رسانی مراکز خدماتی، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، اصناف و سایر بخش‌های کشیک برای استفاده مسافران و زائران در ورودی شهرها نصب شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011227863635

برچسب‌ها