آموزش و ترویج صنایع‌دستی زنجان در کتابخانه‌های عمومی تأثیرگذار است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در سومین رویداد ملی کسب و کار در کتابخانه‌های عمومی استان بر آموزش و ترویج صنایع‌دستی به عنوان کسب و کار در کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ سید سعید صفوی در سومین رویداد ملی کسب و کار در کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: موقعیت ویژه کتابخانه‌های عمومی از نظر تعامل با قشرهای مختلف مردم و به عنوان مکانی فرهنگی که محل تردد عموم مردم است می‌تواند زمینه مناسبی را برای ارائه و آموزش هنر و صنایع‌دستی هنرمندان استان زنجان باشد که نتیجه آن نیز به سود مردم و رونق گرفتن کسب و کارهای کوچک خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: حمایت از کسب و کارها و صنایع‌دستی و ارتقای فعالیت‌ها در این حوزه یکی از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان محسوب می‌شود و هم اکنون بالغ بر ۱۶ هزار نفر در استان در حوزه صنایع‌دستی فعالیت دارند. هنرهای سنتی و صنایع‌دستی استان از جنبه‌های مختلفی چون قدمت و اصالت، جنبه اقتصادی و فرهنگی همیشه موردتوجه بوده است.

او ادامه داد: امروزه بنا بر ضرورت‌های اقتصادی و اجتماعی، استارت‌آپ‌‌ها و کسب‌وکارهای کوچک حول محور ایده‌های نو و گروه‌های جوان در حوزه‌های مختلف از جمله کتابخانه‌ها شکل می‌گیرد و جامعه به‌سوی کسب‌وکارهای کوچک پیش می‌رود. کتابخانه‌ها برای کمک به مردم با موفقیت عمل کرده و از دنیای کسب‌وکار مجزا نیستند. اگر طرح کسب‌وکار یا طرح بازاریابی ندارید، به کسی نیاز دارید که اطلاعات لازمه را به دست شما برساند. کتابخانه‌ها برای انجام این کار مجهز هستند. کتابخانه‌ها، امکانات تحقیقاتی داشته، امکان دسترسی و ایجاد شبکه را فراهم می‌آورند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: کتابخانه‌های عمومی ظرفیت تبدیل شدن به یک پایگاه اجتماعی و عرفی را دارد و از طرح‌های کارآفرینی و کسب و کارهای کوچک حمایت می‌کند.

صفوی با بیان اینکه صنعتگران استان زنجان در ۵۵ رشته مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: رشته‌های شاخص صنایع‌دستی این استان ملیله‌کاری، انگشترسازی، مسگری، چاروق‌دوزی، چاقوسازی، گیوه‌بافی، گلیم‌بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و و غیره را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020210931868

برچسب‌ها