احیای پارچه‌بافی سنتی سیستان و بلوچستان

پارچه‌بافی سنتی در سیستان و بلوچستان با آموزش‌های مریم رمضانی بانوی کارآفرین زاهدانی احیا شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، مریم رمضانی هدف از این آموزش‌ها را اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار عنوان کرد.

این بانوی کارآفرین افزود: از سال ۹۴ در رسته پارچه‌بافی با توجه به علاقه‌ای که داشتم وارد شدم و پس از گذراندن دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی که به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان برگزار شد موفق به اخذ گواهینامه مهارتی شدم.

رمضانی تصریح کرد: به بیش از ۶۰۰ نفر از دختران و بانوان سرپرست خانوار نیز این مهارت را یاد دادم تا علاوه بر اینکه منبعی برای اشتغال آنان باشد، در راستای احیای این هنر ارزشمند هم گام برداشته باشم و از این طریق غبار فراموشی بر برخی از رشته‌های صنایع‌دستی برداشته شود.

او گفت: حمایت تنها خواسته کارآفرینان از متولیان این صنعت است. برپایی نمایشگاه می‌تواند در این زمینه کمک شایانی کند تا از این طریق علاوه بر معرفی صنایع‌دستی به همگان، در بازار فروش هم از صنعتگران حمایت شود.

رمضانی در خصوص نحوه فروش و بازاریابی محصولات، اضافه کرد: برای عرضه و فروش هنرهای تولیدی‌مان از ظرفیت فضای مجازی نیز بهره گرفتیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402041701601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha