امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت صنایع‌دستی و قرارگاه جهادی وزارت کشور

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و قرارگاه جهادی وزارت کشور با هدف گسترش همکاری و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها برای توسعه کاربردی و ارتقای دانش، مهارت و توانمندی زنان کشور در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و تقویت نقش آنان در اقتصاد جامعه به امضا رسید.

به گزارش میراث آریا، ظهر امروز دوشنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۲ با حضور مجید بکایی قائم مقام وزیر کشور و فرمانده قرارگاه جهادی وزارت کشور، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیران کل، مشاوران و کارشناسان هر دو حوزه تفاهم نامه همکاری فی‌مابین در محل قرارگاه جهادی وزارت کشور امضا شد.

این تفاهم‌نامه با هدف گسترش همکاری و استفاده بهینه از ظرفیت ها برای توسعه کاربردی و ارتقای دانش، مهارت و توانمندی زنان کشور در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و تقویت نقش آنان در اقتصاد جامعه به امضا رسید.

در ابتدای این نشست مجید بکایی ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه بیان کرد: صنایع‌دستی جریانی هویت‌ساز در کشور به ویژه در جامعه روستایی است که می‌تواند هویت تولید را در روستاهای کشور احیا کند و کمک بزرگی در ایجاد جریان مهاجرت معکوس باشد.

او افزود: صنایع‌دستی علاوه بر اینکه می‌تواند یک هنر باشد یک صنعت هم به شمار می‌رود و توسعه صنایع‌دستی با توجه به سابقه دیرینه در اقتصاد روستا مهم‌ترین راهکارهای اشتغالزایی در روستاها محسوب می‌شود.

بکایی خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی هنری است که در زمان‌ها و فصولی که کشاورزی و دامپروری راکد است، عامل بسیار مهمی در ایجاد درآمد برای روستاییان است. صنایع‌دستی روستاییان که به نوعی تداعی‌کننده بخشی از سنت‌های اصیل ایرانی است، نه تنها موجب اشتغال در روستاها می‌شود، بلکه منابع درآمد مهمی برای خانواده‌های روستایی ایجاد می‌کند، طوری که مردان در کنار زنان به کار صنایع‌دستی مشغول می‌شوند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت صنایع‌دستی و قرارگاه جهادی وزارت کشور

در ادامه مریم جلالی ضمن تشکر بابت عزم قرارگاه جهادی برای توسعه بنیادین در جامعه روستایی بیان کرد: روستاها سرمایه‌ای عظیم و قلب تپنده برای کشور بوده و جریان‌سازی در روستاها نیازمند پیوند نسلی و همگرایی است.

او افزود: یکی از اهداف مهم در زنجیره ارزش صنایع‌دستی توانمندسازی روستاها با استفاده از ظرفیت، منابع انسانی و بازارسازی در خود روستا است.

جلالی خاطرنشان کرد: رشد و توسعه صنایع‌دستی در روستاها گام موثری در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی و معیشت عزت‌آفرین بوده و موجبات رشد و توسعه اقتصادی را برای روستاهای کشور فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062001233

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha