امامان جمعه سیستان و بلوچستان نقش مهمی در فرهنگسازی حفاظت از میراث‌فرهنگی دارند

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: ائمه جمعه استان با بهره‌گیری از تریبون‌های ارزشمند و پر مخاطب نماز جمعه نقش موثری در گسترش و افزایش فرهنگ‌سازی و تبیین حفظ میراث‌فرهنگی در استان دارند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمد هادی طهرانی مقدم ظهر روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲ در دیدار با مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اظهار کرد: امامان جمعه با استفاده از تریبون های نمازجمعه در سراسر استان نقش منحصربه‌فردی در ترویج فرهنگ صحیح حفاظت و حراست از آثار تاریخی، ابنیه و زیرساخت‌های گردشگری و همچنین نشان دادن و معرفی چهره واقعی سیستان و بلوچستان به گردشگران سراسر کشور دارند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به مطالبه جدی وزیر میراث‌فرهنگی در خصوص احیا و ایجاد خدمات بهداشتی در اماکن گردشگرپذیر و محورهای مواصلاتی به جهت رفاه حال مسافران و گردشگران تاکید کرد: این مهم در سیستان و بلوچستان نیز با قوت در حال پیگیری و اجراست و مقرر شده تا با هماهنگی‌های بین دستگاهی نسبت به احیا و احداث و افزایش تاسیسات بهداشتی جدید اقدام شود.

فرهنگ حفاظت از میراث‌فرهنگی در میان کودکان نهادینه شود

حجت‌الاسلام سید محمدرضا ثبوتی مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز دراین دیدار اظهار کرد: کمبود مجتمع های رفاهی در استان مشهود است که باید تقویت شود چرا که سیستان و بلوچستان با این همه وسعت و ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری شایسته این حجم پایین زیرساخت های خدماتی رفاهی نیست.

او خاطرنشان کرد: آسیب های نگهداشت، نظافت و حفاظت از ابنیه‌های تاریخی نیز غیر قابل انکار است که باید فرهنگ‌سازی لازم عمومی صورت گیرد و ما نیز در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان با تمام توان و امکانات در راستای ترویج و گسترش فرهنگ عامه جامعه گام برخواهیم داشت.

به گفته حجت‌الاسلام ثبوتی، تسریع در روند اجرای این مهم نیز عزم استانی همه دستگاه ها و مردم را می‌طلبد اما لازم است تا موضوع فرهنگ‌سازی نگهداشت ابنیه‌های تاریخی، حراست از آثار ملی و زیرساخت‌های گردشگری از مدارس آغاز شود و این فرهنگ از همان ابتدا در میان کودکان و دانش‌آموزان ما نهادینه شود و آموزش و پرورش نیز مشارکت لازم در این مبحث را داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072701759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha