گذرگاه صنایع‌دستی در اردکان ایجاد می‌شود

با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور کلنگ احداث گذرگاه صنایع‌دستی در اردکان زده شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، عصر جمعه ۱۲ آبان ماه، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در سفر به شهرستان اردکان که با حضور محمدرضا دشتی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، کلنگ احداث گذرگاه صنایع‌دستی در اردکان به زمین خورد.

این پروژه شامل سنگ فرش خیابان، ایجاد رواق‌های صنایع‌دستی، طراحی معماری سنتی و جداره سازی خیابان به طول ۲۰۰ متر خواهد بود ‌که تماما با رویکرد معماری سنتی بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در یک کار مشترک بین میراث‌فرهنگی و شهرداری اردکان انجام می‌شود.

این طرح فرهنگی به تفکیک 13 میلیارد ریال از سوی میراث‌فرهنگی و 12 میلیارد ریال از سوی شهردای اردکان اجرا می‌شود.

در این گذرگاه صنایع‌دستی اردکان، بخشی به مغازه‌های صنایع و بخشی به رویدادهای صنایع‌دستی، پاتوق دست‌فروش‌ها به صورت رویدادی مستقر می‌شود.

با شروع عملیات اجرایی این طرح، پروژه تا نوروز به بهره‌برداری خواهد رسید، قرار است مصالح کار از طرف میراث‌فرهنگی تأمین و اجرا توسط شهرداری اردکان انجام شود.

با توجه به اینکه در خیابان حائری، مجموعه‌های گردشگری از قبیل گنجینه ایثار و شهادت، گنجینه قنات و بازارچه صنایع‌دستی وجود دارد، این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081200629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha