آموزش ۳۵۰ نفر برای ارتقای صنایع‌دستی استان سمنان در سال ۱۴۰۲

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از آموزش ۳۵۰ نفر در سال ۱۴۰۲ برای افزایش سطح دانش فنی و هنری هنرمندان صنایع‌دستی و ارتقای صنایع‌دستی استان سمنان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سمانه سلطانی‌پور روز پنجشنبه ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ گفت: برای افزایش سطح دانش فنی و هنری هنرمندان صنایع‌دستی و ارتقاء صنایع‌دستی استان در سال ۱۴۰۲ با آموزش عمومی و آموزش‌های تخصصی ویژه ۳۵۰ نفر از شاغلان و هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان سمنان برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: ازجمله رشته‌های دوره‌های آموزشی عمومی در چرم دست‌دوز سنتی، گلیم‌بافی، نساجی سنتی، مهر اصالت ملی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است.

سمانه سلطانی پور گفت: دوره‌های آموزشی تخصصی در رشته‌های بازاریابی و فروش و بسته‌بندی کالا برگزارشده است.

او افزود: در دوره‌های آموزش صنایع‌دستی عمومی، متقاضیان بیش‌ازپیش با مهارت‌های صنایع‌دستی آشنا خواهند شد که این اقدام افزون بر اینکه به مهارت افزایی منجر می‌شود، باعث آشنایی آنان با هویت فرهنگی و هنرهای سنتی استان خواهد شد و به تداوم و ماندگاری این هنرها کمک می‌کند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: دوره‌های تخصصی صنایع‌دستی نیز موجب ارتقا کیفیت تولیدات هنرمندان، آشنایی با نحوه بازاریابی و فروش و چگونگی بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی استان سمنان برای افزایش فروش و توجه به برند سازی محصولات شده است.

گفت: دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی با استقبال ۲۴۹ نفر خانم و ۱۰۱ نفر آقا به تفکیک ۲۵۴ نفر در رشته‌های عمومی و ۹۶ نفر در رشته‌های تخصصی در شهرستان‌های گرمسار، آرادان، سرخه، مهدی‌شهر، سمنان، دامغان، شاهرود و میامی برگزارشده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122401580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha