سرای کتاب فروش‌های بازار تاریخی اراک پاکسازی شد

به مناسبت روز جهانی زمین پاک، سرای کتاب فروش‌های بازار تاریخی اراک به طور نمادین از زباله پاکسازی شد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل  میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳، پاکسازی نمادین بازار تاریخی اراک با تلاش و پیشنهاد موسسه مردم نهاد گردشیاران و همکاری شهرداری بافت تاریخی، مدیریت پسماند و سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی شهرداری انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ضمن گرامی داشت سوم اردیبهشت ماه به‌عنوان روز زمین پاک، از دوستداران بناهای تاریخی و طبیعت که با سخت کوشی و همت خود در صیانت اهتمام دارند، قدردانی کرد و گفت: روز زمین پاک، روزی برای افزایش آگاهی‌های جامعه است، نا آگاهی و غفلت، بزرگ‌ترین مانع بهره‌مندی صحیح از منابع طبیعی در این کره خاکی است.

محمود مرادی اظهار کرد: به امید روزی هستیم که هیچ فردی در طبیعت و محیط زندگی خود زباله نریزد و رعایت این مهم برای سالم سازی محیط زندگی و طبیعت به یک فرهنگ تبدیل شود و همگی تلاش کنیم تا شهر و محیط زیستی، عاری از زباله داشته باشیم.

همچنین در پایان این مراسم، نشستی پیرامون دغدغه‌ها ‌و ارائه راهکار مدیریت پسماند در بازار تاریخی برگزار شد و هما داوری،  مدیر موسسه مردم نهاد گردشیاران، پیشنهادهایی برای بهبود چهره بدون زباله و فرهنگی بازار تاریخی اراک عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020500257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha