نیازمند افزایش اعتبارات مرمتی در سطح استان اصفهان هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در دیدار با نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم افزایش اعتبارات مرمتی استان اصفهان تأکید کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، صبح امروز هشتم اردیبهشت‌ماه، مهدی طغیانی نماینده دوره یازدهم و منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان دیدار کرد.

در این دیدار امیر کرم‌زاده گفت: استان اصفهان یکی از مهم‌ترین مراکز تاریخی، هنری و گردشگری کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی در پهنه این استان شناسایی‌ شده که از این تعداد ۲ هزار اثر ملموس و ناملموس در فهرست آثار ملی و همچنین ۱۷ اثر در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

او اظهار کرد: بودجه مرمتی این استان با توجه به گستردگی بناهای تاریخی بسیار محدود است و این اداره کل از توان لازم برای مرمت آثار ثبتی استان برخوردار نیست. به همین منظور تمامی تلاش مان بر این موضوع معطوف است که با جلب حمایت مسئولان استانی و کشوری، اعتبارات برای حفظ هرچه بهتر این آثار افزایش پیدا کند.

کرم‌زاده خاطرنشان کرد: حفاظت از آثار بزرگ ملی همچون ریسباف و سایر آثار نیازمند عزم عمومی تمامی مسئولان و حتی نهادهای ذی‌ربط است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403020800415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha