رایزنان فرهنگی از میان نخبگان انتخاب می‌شوند/ در حال پیشبرد دیپلماسی فرهنگی هستیم/ تحولات مهمی در حال وقوع است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که در کنار توجه به مسائل فرهنگی در داخل کشور در حال پیشبرد دیپلماسی فرهنگی نیز هستیم، گفت: تعاملات میان هنرمندان و برگزاری اجلاس‌های متقابل در کنار استقبال خوب از هنرمندان و اهالی فرهنگ کشورهای همسایه و هم‌سو باعث می‌شود تا فضای جدید و ویژه‌ای را در بخش بین‌الملل تجربه کنیم.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با میراث‌آریا با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای تقویت روابط مشترک فرهنگی میان ایران و دیگر کشورها، گفت: به طور کلی می‌توان اینطور گفت که تحولات مهمی در حال وقوع است و اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد و برای برنامه‌های جدید و مشترکمان یکی دو سفر به کشورهای منطقه خواهیم داشت.

او با بیان این که ساخت فیلم سینمایی مشترک با کشورهای هم‌سو و دارای اشتراکات فرهنگی با ما یکی از اولویت‌های وزارت ارشاد است، افزود: تجربه موفقیت‌آمیز مست عشق و همکاری با ترکیه این نوید را می‌دهد که می‌توان بر روی این نزدیکی و اشتراک فرهنگی حساب کرد و برای مثال ساخت فیلم سینمایی مشترک با پاکستان در خصوص اقبال لاهوری نیز در برنامه‌ها قرار دارد.

وزیر ارشاد همچنین ادامه داد: تعاملات میان هنرمندان و برگزاری اجلاس‌های متقابل در کنار استقبال خوب از هنرمندان و اهالی فرهنگ کشورهای همسایه و هم‌سو باعث می‌شود تا فضای جدید و ویژه‌ای را در بخش بین‌الملل تجربه کنیم.

اسماعیلی با تاکید بر این که در کنار مسائل فرهنگی داخلی در حال پیشبرد دیپلماسی فرهنگی نیز هستیم، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات ما در این حوزه انتخاب رایزنان فرهنگی از میان نخبگان دانشجویی و اجرایی است، کسانی که میدانی هستند و پشت میزنشینی را انتخاب نکرده‌اند. این رایزنان به عنوان نمایندگان ما و با دانش مربوطه می‌توانند بهترین ابزار برای برقراری تعامل فرهنگی میان ایران و دیگر کشورها باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020900429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha