تسهیلات مناسبی برای رونق زنجیره ارزش گردشگری در استان مازندران پرداخت شده است

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از فعالیت بیش از ۲۰۰ پروژه نیمه تمام بخش خصوصی در مازندران خبر داد و گفت: تسهیلات مناسبی برای رونق زنجیره ارزش گردشگری در استان مازندران پرداخت شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، احسان محمدی دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ تهران با بیان اینکه دولت سیزدهم تدابیری در خصوص زنجیره راهبردی ارزش در استان مازندران و سایر استان‌های کشور اندیشیده، اظهار کرد: استان مازندران با ۱۰ زنجیره ارزش در حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و کشاورزی دو زنجیره گردشگری و صنایع‌دستی را جزو اولویت‌های این استان معرفی و به تصویب کشور رساند.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اعلام اینکه در سال گذشته حدود ۱۹۰ موافقت اصولی را در تسهیلات گردشگری و همچنین ۱۵ پروژه گردشگری ساحلی و دریایی صادر شد، افزود: بیش از ۲۰۰ پروژه نیمه تمام بخش خصوصی در مازندران فعال هستند.

او ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد توسعه ظرفیت‌های گردشگری استان خواهیم بود. 

محمدی بیان کرد: تسهیلات مناسبی برای رونق زنجیره ارزش گردشگری در استان مازندران پرداخت شده است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در خصوص صنایع‌دستی، تصریح کرد: برای حدود ۱۷ محصول صنایع‌دستی توانستیم برنامه‌ریزی کنیم و در بحث مرغوبیت کالا، ۲۸ تولید صنایع‌دستی در سطح ملی و ۵ تولید در سطح بین‌المللی شناسایی شده است.

او با بیان اینکه در سال گذشته ۸۱ گردشگر خارجی به مازندران سفر کردند، خاطرنشان کرد: با لغو روادید که در سال گذشته با کشور روسیه امضاء شد؛ توانستیم برای سایر کشورها برنامه‌ریزی کنیم تا شاهد حضور آنها به مازندران باشیم.

نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021000506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha