نشست مشترک معاونت میراث فرهنگی و پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در نشست مشترک با رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و رؤسای پژوهشکده‌ها، بر تدوین جزئیات برنامه اقدامات عملی مشترک تأکید کرد.

به گزارش میراث آریا، نشست مشترک رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و رؤسای پژوهشکده‌ها و مدیران مربوطه با قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور و مدیران ادارات کل و مشاوران این معاونت، پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت) به میزبانی معاونت میراث فرهنگی برگزار شد.

مصطفی ده‌پهلوان، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در ابتدای این جلسه گفت: نخستین اولویت ما، برقراری تعامل سازنده میان پژوهشگاه و وزارتخانه است. چون ضرورت هم‌افزایی بیشتر در سال‌های اخیر احساس می‌شود.

وی افزود: ان‌شاءالله در سال جاری، مراودات بیشتری با معاونت میراث فرهنگی خواهیم داشت.

تکمیل اطلس زبان‌شناسی کشور، پروژه‌های مرمت ابنیه و بافت‌های تاریخی، پروژه‌های مردم‌شناسی و افزایش تعداد مجلدات چاپی، موضوع پیشگیری در موزه‌ها، احیاء و به‌روزرسانی آزمایشگاه‌های میراثی و تجهیز پایگاه‌های استانی، باستان‌سنجی و تعیین اصالت اشیاء و آثار، انتشار فصلنامه مشترک و برپایی همایش‌های علمی هماهنگ، هم‌افزایی در پایش و ثبت میراث ناملموس و افزایش ارتباطات ساختارمند میان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و معاونت میراث فرهنگی، از جمله مواردی بود که ده‌پهلوان و همکارانش در این جلسه مطرح کردند.

پویایی پژوهشگاه در کاوش‌های بین‌المللی

در ادامه این جلسه، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور پس از استماع موضوعات و پیشنهادها گفت: کارگروه مشترکی میان معاونت میراث و پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری تشکیل می‌شود تا تفاهم‌نامه و اقدامات عملی مشترک، تدوین و اجرایی شود.

دارابی گفت: باید صیانت از میراث‌فرهنگی را مردمی کنیم.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، پویایی بیشتر پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری را در حوزه‌های بین‌الملل، ایران فرهنگی و ثبت‌های ملی و جهانی، خواستار شد. 

عضو هیأت امنای پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری ادامه داد: حتماً برای منشورات، تألیفات و فصلنامه‌ها از ظرفیت پژوهشگاه استفاده می‌کنیم.

دارابی تاکید کرد: در حوزه کاوش و باستان‌شناسی، پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در خط مقدم حوزه بین‌الملل وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارد.

نشست مشترک معاونت میراث فرهنگی و پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری

انتهای پیام/

کد خبر 1403021100627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha