حضور پرشور تجار کشورهای خارجی در غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی گفت: هیئت‌هایی از ترکمنستان، قزاقستان، کامرون، روسیه، چین، پکن، پاکستان، افغانستان و سایر کشورها از پاویون استان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی بازدید کردند که‌امیدبخش است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، افسانه ابراهیمی روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بیان کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین رویدادهای کشور در حوزه صادرات، جذب سرمایه‌گذاران خارجی و معرفی محصولات صادراتی ایران به دامنه گسترده‌ای از کشورهاست.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هفت ماه است وزارت امور خارجه، راه‌اندازی این رویداد مهم را در دستور کار خود قرار داده، افزود: با مذاکرات مختلفی که با بخش‌های خصوصی و دولتی کشورها انجام شده، آن‌ها علاقه‌مند به سفر به ایران شدند.

او گفت: تلاش‌های زیادی برای جذب حدود ۲ هزار نفر از تجار و هیئت‌های خصوصی از سوی وزارتخانه‌های ما انجام شده و زمینه بسیار مناسبی فراهم شد تا همه شرکت‌های خصوصی کشور و به ویژه استان خراسان جنوبی بتوانند توانمندی‌های خود را به طرف‌های خارجی ارائه دهند.

ابراهیمی با بیان اینکه جذب شرکای تجاری از مهمترین اهداف این نمایشگاه است، افزود: این تعداد هیئت خصوصی با تلاش بسیار زیاد وزارت خارجه و در شرایطی که بسیاری از کشورها تحت تأثیر اخبار منفی و دروغ رسانه‌های غربی، اتباع خود را ترساندند که به ایران سفر نکنند، به کشور آمدند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی گفت: حضور این تعداد هیئت تجاری جالب توجه است و همه تلاش‌هایی که برای عزیمت و شرکت در نمایشگاه ایران انجام شده، این اتفاق خوب را رقم زد.

او با اشاره به اینکه زمینه برای ارئه همه توانمندی‌های صادراتی استان در یک بسته به هیئت‌های خارجی فراهم است، خاطرنشان کرد: از روزهای نخست برگزاری نمایشگاه تاکنون پاویون استان شاهد بازدیدهای خیلی خوبی از سوی اشخاص و تجار خارجی بود که علاقه‌مند به آشنایی با حوزه‌های صادراتی استان بودند.

ابراهیمی ادامه داد: بسیاری از تجار خارجی اذعان داشتند که برای نخستین بار است با چنین توانمندی‌هایی آشنا می‌شوند، لذا ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی، برای صادرات بکر است و ما به آن‌ها تضمین داده‌ایم که اگر علاقه‌مند به حضور در استان باشند، همه امکانات لازم را برای تسهیل سرمایه‌گذاری آن‌ها فراهم می‌کنیم.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه نمایندگی وزارت امور خارجه و سایر سازمان‌های حاضر در نمایشگاه به صورت حرفه‌ای توانمندی‌ها را مطابق با نیازهای بازار محل مراجعه‌کننده خارجی معرفی می‌کنند، گفت: ارتباطات لازم را بین تجار و فعالان حوزه تجاری برقرار می‌کنیم و ‌امیداریم در آینده شاهد ارتقای سطح صادراتی استان باشیم.

او با اشاره به اینکه زیرساخت‌های مرز استان کاملاً فراهم است، تصریح کرد: محصولات استان و افغانستان از ماهیرود عبور می‌کند، لذا سایر کشورها را هم علاقه‌مند کردیم تا آن‌ها هم بتوانند برای موضوع صادرات و ترانزیت کالاهای صادراتی با توجه به امنیت جاری و همکاری ادارات، از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

ابراهیمی با بیان اینکه بسیاری از تجار خارجی را به استان دعوت کرده‌ایم، گفت: حضور تاجر در محل و اینکه با چشم خودشان فضا و توانمندی‌های استان را ببینند مؤثر است لذا ما از آن‌ها به طور خاص دعوت کرده‌ایم.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی گفت: هیئت‌هایی از ترکمنستان، قزاقستان، کامرون، روسیه، چین، پکن، پاکستان، افغانستان و سایر کشورها از پایون استان ما بازدید کردند که‌امیدبخش است.

او اداه داد: بخش خصوصی و بخش دولتی استان خراسان جنوبی در این نمایشگاه دست در دست هم گذاشته‌اند تا این رویداد را بسیار موفق رقم بزنند که به توسعه اقتصادی استان با مشارکت مردم و حمایت بخش دولتی نزدیک شویم.

ابراهیمی این نمایشگاه را به فال نیک گرفت و گفت: نمایشگاه برکات بسیار مناسبی خواهد داشت به شرط اینکه فعالین حوزه تجاری راه‌هایی که در این نمایشگاه آشنا شده‌اند را ادامه دهند تا به نتیجه نهایی در سرمایه‌گذاری و صادرات برسیم.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خاطرنشان کرد: با تأکید وزارت کشور بیشتر دو محصول زرشک و گوهر سنگ استان معرفی شد اما به صنایع‌دستی و سایر توانمندی‌های صادراتی هم توجه شد و همه آن‌ها را در بسته‌هایی در اختیار تجار قرار دادیم که استاندارد بالایی هم داشت.

او با تأکید بر اینکه از مزیت‌های این رویداد این بود که خیلی از فعالین تجاری با هم آشنا شدند، اظهار داشت: با توجه به ارتباطاتی که با منطقه آزاد چابهار داریم، از مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در پایون استان میزبانی کردیم و قول مساعد برای سفر به استان خراسان جنوبی را در نیمه خرداد گرفتیم.

ابراهیمی ادامه داد: ما مطمئن هستیم با همکاری منطقه آزاد چابهار و منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی می‌توانیم اتفاقات خوبی در توسعه کریدور شمال به جنوب و به ویژه شرق کشور رقم بزنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021300697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha