ایمنی بازار بزرگ و تاریخی اصفهان اولویت اول میراث فرهنگی است/ لزوم فرهنگ‌سازی در حفاظت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان حفاظت از ایمنی بازار بزرگ اصفهان را اولویت اول خود در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان دانست.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، عصر روز چهارشنبه، دوازدهم اردیبهشت‌ماه اعضای انجمن اسلامی و همچنین اعضای هیئت امنای جدید بازار تاریخی اصفهان با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان دیدار کردند.

در این نشست امیر کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان با ایراد سخنانی اظهار کرد: بسیار خرسندم که در دومین روز شروع کارم در اصفهان از بخشی از بازار بزرگ اصفهان بازدید و برخی بازاریان دیدار کردم و این در حالی است که همگی ما در ایامی همچون پیروزی انقلاب و ایام دفاع مقدس مرهون تلاش‌ها و رشادت‌های بازاریان در سراسر کشور هستیم.

او افزود: باکمال تأسف بررسی‌های میدانی اولیه حاکی است که وضعیت کنونی بازار تاریخی اصفهان ازنظر من قابل‌قبول نیست، لذا به‌سرعت نیازمند ساماندهی تأسیسات بازار نظیر سیستم برق‌رسانی و اطفا حریق بازار هستیم تا از این طریق آسیبی به مجموعه نرسد.

کرم زاده تصریح کرد: بازار تاریخی اصفهان یکی از عظیم‌ترین بازارهای تاریخی جهان است به گونه ایی که این بازار بیش از ۸ کیلومتر طول داشته و بیش از ۸۵۰۰ واحد تجاری در مجموعه‌های مختلف همچون، راسته‌بازارها، تیمچه‌ها، سراها و کاروانسراها مشغول به فعالیت هستند و این در حالی است که روزانه هزاران نفر در این مجموعه در حال تردد هستند و جالب‌تر اینکه بازار تاریخی اصفهان محور اتصال بسیاری از محلات تاریخی اصفهان نیز هست، لذا تلاش داریم تا در گام اول تمامی ایرادات و مشکلات این مجموعه را بررسی نموده و سپس به حفاظت از این بازار تاریخی بپردازیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا با همیاری اعضا هیئت‌امنای بازار، فرهنگ حفاظت از بازار در میان تمام بازاریان و مردم نهادینه شود، به گونه ایی که در بازدید خود از بازار متوجه شدم وضعیت کنونی بازار اعم از نظافت، تأسیسات بازار، فروش محصولات مختلف و غیر مرتبط و حتی ایمنی بازار قابل‌قبول نیست.

کرم زاده گفت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که بنا داریم برای حفاظت بهینه از بازار انجام دهیم تلاش برای عقد تفاهم‌نامه با تمامی نهادهای ذی‌ربط دولتی همچون شهرداری از یکسو و هیئت‌امنا بازار از سوی دیگر در راستای بهره‌برداری بهینه از بازار، احیای مشاغل سنتی در بازار و حفاظت بهینه از بازار تاریخی اصفهان است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403021300699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha