مرمت‌گران میراث‌فرهنگی، حافظ هویت جامعه هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در دیدار با همکاران گروه امانی اداره‌کل، به مناسبت روز جهانی کارگر، از مرمتگران میراث‌فرهنگی به عنوان حافظان هویت جامعه یاد کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، عصر روز گذشته دوازدهم اردیبهشت ماه، اعضای گروه امانی اداره کل به مناسبت روز جهانی کارگر با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان دیدار کردند.

دراین دیدار امیر کرم زاده گفت: گزارش‌های دریافتی حاکی است که در طی دهه‌های گذشته، بهترین مرمتگران آثار تاریخی اصفهان در این حوزه به صورت چابک وکارآمد به مرمت اصولی ابنیه تاریخی اصفهان می‌پرداختند، اما متاسفانه طی سال‌های گذشته شاهد هستیم که افراد این حوزه به تدریج به دلائل مختلف از گردونه فعالیت خارج شده و ما امروز شاهد افت چشمگیر فعالیت‌های این حوزه به دلیل کمبود نیروی کارآمد هستیم،‌ لذا باید تلاش کنیم تا به شیوه کهن آموزش استاد و شاگردی دوباره شاهد پویایی هرچه بیشتر این حوزه مهم به عنوان پیشگامان حوزه مرمت اضطراری بناهای تاریخی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: بی‌تردید مرمتگران میراث فرهنگی حافظان هویت یک جامعه هستند، لذا تجلیل از زحمات آنان، گامی ارزشمند در راستای قدردانی  از زحمات بی وقفه آنان در این عرصه مهم است، لذا اعتقاد داریم انعکاس درست فعالیت‌های این عزیزان به آگاهی نسل‌های جوان ایرانی از هویت اصیل خویش می‌انجامد.

در پایان این نشست از ۱۶ نفر از همکاران مرمتگر گروه امانی اداره کل در حوزه‌های مرمت کالبدی و مرمت تزئینات بناهای تاریخی اصفهان با حضور مدیر کل و جمعی از مدیران اداره کل تجلیل شد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403021300716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha