رویداد داوری مهر اصالت به میزبانی بخارا و با حضور ایرانیان انجام می‌شود

مدیرکل آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی کشور از برگزاری رویدادهای بین المللی صنایع دستی در ازبکستان و حضور ایرانیان خبر داد.

ویدا توحدی در گفت و گو با خبرنگار میراث آریا از برگزاری جشنواره بین المللی داوری مهر اصالت  در ازبکستان خبر داد و گفت: این جشنواره که اکنون در حال برگزاری است شامل صنعتگران پنج منطقه آسیا و اقیانوسیه ( غرب آسیا  شامل  ۱۳ کشور، جنوب آسیا  ۱۱ کشور، شرق آسیا  شامل ۷ کشور، آسیای مرکزی  شامل ۵ کشور و اقیانوسیه شامل سه کشور می شود.

مدیرکل آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی کشور  با بیان اینکه آثار منتخب از ۴۸ کشور است، تصریح کرد: هر کشور با حداکثر  ۱۰ اثر و هر منطقه با حداکثر ۵۰  اثر در این رویداد مشارکت داشته است.

او درباره آمار شرکت کنندگان اضافه کرد:  ۹۳ اثر از پنج منطقه برگزیده شدند که شامل آسیای مرکزی ۲۴ اثر، آسیای جنوبی ۱۹ اثر، جنوب شرقی  ۱۷ اثر، غرب آسیا  ۱۶ اثر،  آسیای شرقی ۱۲ اثر و  اقیانوسیه پنج اثر می شود.

توحدی با تاکید بر اینکه دومین جشنواره بین المللی زیور آلات و طلا دوزی در ازبکستان - بخارا نیز در حال برگزاری است، گفت: سه هنرمند در این جشنواره شرکت کردند که شامل فاطمه علیپور یوسفی از گیلان، مصطفی براتیان از استان گلستان و فاطمه جلالی از استان کرمان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021800891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha