پیش‌بینی میزبانی مشهد از ۱۰هزار زائر پیاده رضوی در دهه کرامت/ ثبت نام ۳۵۰۰ زائر

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: در حال حاضر ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت اعلام آمادگی کرده‌اند.

حسین رضایی در گفت‌وگو امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت با خبرنگار میراث‌آریا، درباره پیش‌بینی‌اش از میزان تشرف زائران پیاده به مشهد در دهه کرامت، اظهار کرد: در سال‌های گذشته حدود ۱۰هزار زائر پیاده در ایام دهه کرامت به مشهد مشرف می‌شدند و امسال تاکنون حدود ۳۵۰۰ نفر اعلام آمادگی کرده‌اند که با کاروان‌های مختلف به صورت پیاده به سمت مشهد حرکت کنند و همچنان به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا(ع) افزود: این ۳۵۰۰ نفر از مسیر نیشابور در چند روز پایانی دهه کرامت وارد مشهد خواهند شد. همچنین پیش‌بینی اسکان و پذیرایی در میانه راه از آن‌ها صورت خواهد گرفت.

او تصریح کرد: امسال چوبا توجه به شرایط مطلوب وضعیت آب و هوایی، پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۱۰ هزار نفر در دهه کرامت به صورت پیاده به مشهد مشرف شوند.

رضایی اضافه کرد: در سال‌های قبل زائران کمتری به صورت پیاده به مشهد مشرف می‌شدند، اما در این ایام زائران معمولا به صورت خانوادگی به مشهد مشرف می‌شوند. به‌عنوان مثال یک کاروان ۵۰۰ نفره به صورت خانوادگی از نیشابور به مشهد خواهند آمد، اما احتمال می‌رود تعداد زائران آن تا ۷۰۰ نفر افزایش پیدا کند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: یک کاروان از تهران، کرج و یک کاروان دانشجویی نیز در روزهای پایانی دهه کرامت به مشهد سفر خواهند کرد.

او ادامه داد: پیک کاری ما دهه پایانی صفر است، چون در حال حاضر در پیک غیرکاری قرار داریم، برنامه‌ریزی شده تا زائران از ۳۰ کیلومتری مشهد حرکت خود را آغاز کنند که یک روز و نیم در مسیر خواهند بود. پنج ایستگاه صلواتی در مسیر جاده نیشابور به مشهد فعال است و برای پذیرایی از زائران آمادگی دارد. همچنین یک ایستگاه در مسیر قوچان به مشهد فعال شده است تا پذیرای زائران پیاده از آن جاده باشند.

رضایی افزود: احتمال دارد یک کاروان از فریمان به سمت مشهد حرکت کند که یک روز در مسیر باشد. ایستگاه صلواتی این مسیر و ایستگاه مسیر جاده سرخس را نیز فعال کرده‌ایم.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا(ع) درباره وضعیت اسکان زائران در مشهد نیز افزود: زائرانی که از نیشابور مشرف می‌شوند، یک روز در مشهد اقامت خواهند داشت و پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت و بازگشت زائران در مشهد صورت گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021800894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha