۱۵ بنای تاریخی در یازده استان کشور در انتظار جذب مشارکت مردمی برای مرمت و احیا

جلسه بازگشایی بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاران جهت مرمت و احیای ۱۵ بنای تاریخی و فرهنگی در چهارده استان، امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در عمارت مسعودیه آغاز شد.

به گزارش میراث آریا، اسناد آپلود شده در سامانه ستاد تدارکات الکترونیک در جلسه امروز بررسی شده و بناهای مورد نظر جهت جذب مشارکت در مرمت و احیا در مدت معین به سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت واگذار می‌شود.

شهاب طلایی، مدیرعامل صندوق توسعه و احیا در ابتدای این جلسه گفت: رویکرد کلی صندوق توسعه و احیا در سال جاری، تحقق جذب تعداد صد مشارکت در مرمت و احیا و واگذاری بنا به سرمایه‌گذاران برای تحقق این مهم است.

طلایی با اشاره آمادگی دو کاروانسرای ثبت جهانی شده‌ تی تی و مشیر برای جذب مشارکت مردمی در مرمت و احیا در مزایده امروز گفت: در کاروانسراهایی که به ثبت جهانی رسیده‌اند، هم مراحل کارشناسی رسمی و هم اهلیت و صلاحیت سرمایه‌گذار بخش خصوصی با جزییات و دقت بیشتری انجام شده است.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا همچنین  از دستور کار صندوق در راستای احیای بناهای ثبت جهانی شده خبر داد.

شایان ذکر است ۱۵ بنای مذکور در ۱۱ استان آذربایجان شرقی، اردبیل، تهران، اصفهان، بوشهر، خوزستان، زنجان، قزوین، گلستان، گیلان و مازندران قرار دارد.

این پانزده بنا عبارتند از: کاروانسرای جانانلو در کلیبر، مجموعه کردشت در جلفا، خانه آصف در اردبیل، کاروانسرای رباط امین آباد در فیروزکوه، خانه رجالیان در اصفهان، کاروانسرای مشیر در برازجان، خانه طلوعی فر در دزفول، مجموعه چلپی اوغلو در سلطانیه، حمام سالار در زنجان، خانه سید محمود بهشتی و فلاح در قزوین، کاخ خوش ییلاق در آزادشهر، خانه فاطمی و خانه میرشهیدی در گرگان، کاروانسرای تی‌تی در سیاهکل و خانه قریشی در آمل.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022901698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha