۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، گفت: ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی واجد شرایط مازندران بیمه شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با اعلام خبر فوق گفت: از تعداد ۳۰۰ هنرمند متقاضی بیمه تامین اجتماعی معرفی شده به وزارت متبوع تعداد ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی واجد شرایط شناخته شده و بیمه‌ شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: این هنرمندان با داشتن مجوز تولید از این اداره‌کل و گواهی مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای، توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند.

او با بیان اینکه این هنرمندان تقاضای خود را از طریق شهرستان محل فعالیت خود از سال‌های قبل به رئیس شهرستان مربوطه ارائه داده و در نوبت بیمه بوده‌اند، تصریح کرد: فعالیت مستمر این هنرمندان که از یکی از شروط مهم برای بیمه محسوب می‌شود. برای رئیس شهرستان مذکور مربوطه و این اداره‌کل محرض شده است. 

ایزدی تصریح کرد: این هنرمندان در رشته‌های:سفال، سرامیک، چرم، گلیم، هنرهای چوب فعالیت دارند و حداقل ۱۷۴ اشتغال ایجاد کرده و سوابق خدمتی درخشانی را در رزومه خود دارند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران گفت: معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل در تلاشند تا در دوره‌های آینده، تعداد بیشتری از هنرمندان واجدین شرایط استان از خدمات بیمه‌ای هنرمندان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021800928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha