حفاظت از بازار بزرگ و تاریخی اصفهان سرعت می‌گیرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از سرعت‌گیری عملیات حفاظت و ایمنی بازار بزرگ و تاریخی اصفهان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، ظهر روز گذشته ۱۸ اردیبهشت‌ماه امیر کرم‌زاده با حضور جمعی از مدیران اداره کل و اعضای هیئت‌امنای بازار تاریخی اصفهان از محورهای مختلف بازار تاریخی اصفهان بازدید به عمل آوردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در این بازدید گفت: بازار تاریخی اصفهان از محورهای مختلفی با پیشینه تاریخی متنوعی تشکیل‌شده است به‌گونه‌ای که پیشینه تاریخی پیرامون مسجد جامع عتیق به بیش از هزار سال می‌رسد و بازار اصلی اصفهان در محور میدان امام (ره) ( نقش‌جهان ) به بیش از ۴۰۰ سال می‌رسد.

او افزود: امروز توافق کردیم تا با ایجاد مفاهمه با اعضای جدید هیئت‌امنای بازار تاریخی اصفهان و کمیته‌های مختلف این هیئت عملیات حفاظت و ایمنی بازار در اولویت قرار گیرد به‌گونه‌ای که ساماندهی سیستم برق‌رسانی، سیستم روشنایی و سیستم آب‌رسانی بازار به‌ویژه در سراها، کاروانسراها و راسته‌بازارها در اولویت قرار گیرد.

کرم‌زاده تصریح کرد : در این بازدید توافق شد تا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان هماهنگی‌های لازم در راستای جلب حمایت نهادهای دولتی به‌ویژه مدیریت بحران استانداری، شهرداری، اداره کل اوقاف و امور خیریه و سایر نهادهای دولتی را صورت دهد و اعضای هیئت‌امنای بازار نیز شرایط لازم را جهت جلب مشارکت بیش از ۸۵۰۰ نفر از فعالان اقتصادی در این بازار فراهم آورند تا با جلب مشارکت در حوزه دولتی و خصوصی عملیات حفاظت و ایمنی بازار بزرگ و تاریخی اصفهان سرعت یابد و سپس عملیات مرمت بخش‌های باقیمانده بازار به‌ویژه محور تاریخی دروازه اشرف نیز آغاز شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021900979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha