مشکلی برای اعزام زائران حج عمره وجود ندارد/ فرصت «گردشگری فرهنگی» خانواده‌ها در نمایشگاه کتاب/ ساخت فیلم‌های سینمایی مشاهیر با همکاری کشورهای منطقه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشکلی برای اعزام زائران حج عمره وجود ندارد و اعزام سایر زائران پس از حج تمتع آغاز می‌شود.

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، اظهار کرد: تاکنون چندین گروه از زائران ایرانی به حج عمره مشرف شدند و اعزام این زائران بعد از برگزاری مراسم حج تمتع نیز ادامه خواهد یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از امروز آغاز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را داریم. این نمایشگاه در ۱۵۰ هزار متر برگزار می‌شود و بیش از ۲۵ کشور حضور فعال دارند. ناشران اصلی در نمایشگاه حضور دارند و امکان گردش و تفرج فرهنگی برای خانواده‌ها را فراهم کرده‌ایم.

او ادامه داد: هر فرد ایرانی می‌تواند با سامانه مربوطه، با تخفیف خرید کند و رایگان دریافت کند. نزدیک به دو میلیون نفر از این طریق تاکنون کتاب‌های خود را دریافت کرده‌اند که امسال هم این اتفاق خواهد افتاد.

اسماعیلی همچنین با بیان اینکه ۲۷ اعزام برای حج انجام می‌شود، گفت: بیش از ۸۷ هزار زایر ایرانی به حج اعزام خواهند شد و دولت با تمهید همه مقدمات از جمله ارز و مباحث مربوط به حمل و نقل تلاش دارد حجی با رویکردهایی که رهبر انقلاب فرمودند با توجه به فجایعی که در غزه و رفح در جریان است برگزار شود و امت اسلامی حج را به میعادگاهی برای محل برایت از طواغیت صهیونیستی و آمریکایی تبدیل کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به تقویت دیپلماسی فرهنگی با کشورهای مختلف گفت: فیلم سینمایی نظامی گنجوی با همکاری آذربایجان، فیلم سینمایی با موضوع اقبال لاهوری با همکاری پاکستان و فیلم موضوع زندگانی مرحوم مختوم‌قلی خان با همکاری ترکمنستان ساخته خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: علاقه‌مند هستیم برای این مشاهیر فیلم‌های مشترک تولید کنیم، در ترکمنستان برای مختوم قلی فراغی همین کار را می‌کنیم، در پاکستان نیز برای اقبال لاهوری کاری را در دست اقدام داریم و در سفر هفته گذشته به پاکستان، برادران و خواهران پاکستانی به ویژه در شهر لاهور از این موضوع استقبال کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022001068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha