همکاری شهرداری و میراث‌فرهنگی در سامان‌دهی بافت تاریخی شهرستان ابهر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان بیان کرد: حفظ هویت تاریخی ابهر هدف مشترک اداره کل میراث‌فرهنگی و شهرداری است. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، جلسه مشترک شهرداری شهرستان ابهر با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در راستای هماهنگی بیشتر و تعامل سازنده در پروژه‌های شهری در محدوده بافت تاریخی ظهر روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، شهردار و شورای شهرستان ابهر، معاون میراث‌فرهنگی استان، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر، در دفتر شهرداری ابهر برگزار شد. 

سید سعید صفوی در این جلسه گفت: همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری شهرستان ابهر با هدف ایجاد هماهنگی و به منظور سامان‌دهی مناطق و بناهای تاریخی کهن است که پیگیری برای اخذ مجوز گمانه و کاوش در قلعه تپه ابهر و تصمیم‌گیری نهایی آن بر اساس مشاهدات و بررسی‌های آتی در حال انجام است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: زیباسازی، نورپردازی، رنگ‌آمیزی نرده ها، کف‌سازی و سامان‌دهی میدان پیر احمد زهرنوش با توجه به وجود بقعه و موزه باید در اولویت کاری شهرداری قرار بگیرد تا سریع‌تر انجام شود. 

همکاری شهرداری و میراث‌فرهنگی در سامان‌دهی بافت تاریخی شهرستان ابهر


رضا حیدری شهردار ابهر در این جلسه بیان کرد: جایگاه میراث فرهنگی به عنوان متولی حفظ و حراست از عرصه بافت تاریخی نیاز به هماهنگی با این مجموعه در اجرای طرح‌های شهری و نحوه ساخت و ساز را ضروری ساخته است. 

او با اشاره به میدان پیر و زیدالکبیر باید ساماندهی شوند؛ افزود: امیدواریم با افزایش تعامل و همکاری‌های مشترک میان شهرداری و میراث‌فرهنگی شاهد حفظ و احیاء بافت تاریخی و به تبع آن رونق گردشگری در شهرمان باشیم و از این میراث تاریخی که به عنوان هویت و شناسنامه این شهر است باید به خوبی حفاظت شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022001096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha