دولت سیزدهم دوران اوج گردشگری و بوم‌گردی را رقم زده است/ جبران ناترازی و محرومیت تاریخی استان با اهمیت به صنایع‌دستی و بناهای تاریخی

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: صدور مجوز گردشگری و بوم‌گردی استان در ۲ سال اخیر جهش خوبی داشته و اعتبارات قابل توجهی به این حوزه اختصاص داده شده و در ۲ سفر رییس‌جمهوری به این استان اعتبارات مطلوب و خوبی برای استان اختصاص یافته است.

غلامعلی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: در دولت سیزدهم در بخش‌های مختلفی در استان اقدامات خوبی شکل گرفته که یکی از این بخش‌ها گردشگری و بوم‌گردی است.

او با بیان اینکه در سفر اول رییس‌جمهوری به استان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رونق گردشگری اختصاص یافت، تصریح کرد: در سفر دوم که اعتبار قابل توجهی به استان اختصاص یافته که جذب آن تحول خوبی را در استان شکل می‌دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رونق صنعت گردشگری در استان، تصریح کرد: صنعت گردشگری از صنایعی است که ایجاد اشتغال می‌کند و از سوی دیگر مقابله با آسیب‌های اجتماعی و نشاط اجتماعی و توسعه پایدار از مواهب توسعه صنعت گردشگری به شمار می‌رود که مورد توجه استان است.

او ادامه داد: اهمیت گردشگری و بوم‌گردی را می‌دانیم و برای بهره‌گیری از ظرفیت بخش گردشگری در تحقق شعار سال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری در استان تشویق و موانع موجود را برطرف می‌کنیم.

حیدری تصریح کرد: در ۲ سال اخیر ۸۰ مجوز بومگردی در استان صادر شده و توسعه هتل‌ها، مراکز اقامتی و اردوگاه‌ها در استان شکل گرفت بطوریکه طی ماه‌های آینده تعدادی هتل و تخت اقامتی در استان بهره‌برداری می‌شود.

او افزود: صنایع دستی و بناهای تاریخی متعددی داریم که می‌توان با استفاده از این طرفیت ناترازی و محرومیت تاریخی استان را جبران کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022301226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha