اعلام برنامه‌های روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

برنامه‌های روز ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان و ادب فارسی در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اعلام شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، ویژه برنامه‌های روز ملی فردوسی شامل برگزاری نقالی و شاهنامه خوانی در باغ تاریخی نیاوران با اجرای استاد محمدجواد خرمی و محمدرضا معجونی (ساعت ۱۰ صبح)، قصه گویی شاهنامه با تجربه هنر چاپ قلمکار ویژه کودکان و نوجوانان در موزه کوشک احمدشاهی با همکاری گروه راز گردونه و خانه قصه و نقش کندر (ساعت ۱۱ صبح) اجرا خواهد شد. 

همچنین نمایشگاه «هنر نگارگری» در کاخ موزه اختصاصی نیاوران و نمایش گزیده آثار نگارگری با مضامین داستان‌های شاهنامه محفوظ در گنجینه موزه‌های مجموعه نیاوران، نمایش مجازی قالی تصویری موسوم به «سلاطین» با تصاویر پادشاهان اساطیری شاهنامه محفوظ در کاخ موزه اختصاصی نیاوران از دیگربرنامه‌های روز ملی بزرگداشت فردوسی است. 

بنا بر این گزارش به مناسبت این روز ملی ۲ عدد نسخه خطی از جمله «شاهنامه شاملو که به فرمایش میرزا حسین خان شاملو حاکم هرات در سال ۱۰۰۸ قمری مصور شده است» و «نسخه چاپ سنگی شاهنامه فردوسی» به کتابت میرزامحمد بن میرزا عبدالله (۱۲۷۵ هجری قمری)، محفوظ در گنجینه موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران برای نمایش و معرفی در تارنمای مجموعه نیاوران به نشانی niavaranmu. ir  و صفحه اینستاگرام (niavaran. mu) گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022401338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha