فتح خرمشهر نقطه عطف دفاع‌مقدس است

امام جمعه قم با گرامیداشت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: فتح خرمشهر نقطه عطف هشت سال دفاع‌مقدس است و این واقعه تنها فتح خاک و شهر نبود.

به‌گزارش میراث‌آریا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای قدس شهر قم، فتح خرمشهر را فتح ارزش‌ها توصیف کرد و افزود: باید تجربه‌ها و آموزه‌های جنگ و دفاع‌مقدس را به نسل جوان منتقل کرد و از شور به شعور رسید.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه‌(س) با یادآوری این که عملیات آزادسازی خرمشهر در چهار مرحله اجرا شد، ادامه داد: رزمندگان اسلام با اعتماد به خداوند متعال و با حداقل امکانات و تجهیزات، بزرگ‌ترین پیروزی را به دست آوردند و امام خمینی(ره) نیز فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد.

او، فتح خرمشهر را از دو جهت حائز اهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: با این پیروزی بزرگ، جنگ وارد مرحله نوینی شد و قوای اسلام با حمله کوبنده، مرحله‌به‌مرحله پیروزی‌های تازه‌ای را به دست آورد.

او با اشاره به دومین دلیل اهمیت فتح خرمشهر اظهار کرد: فتح خرمشهر موجب شد، آمریکا و سایر قدرت‌های استعماری حساب کارشان را بکنند و موضع تهاجم و حمله را به موضع دفاع تغییر دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: به دنبال پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس، صدام ملعون بعضی از ارتشی‌های بعثی را به علت شکست، اعدام کرد؛ امیدوار هستیم، روزی هم آزادی فلسطین اِشغالی از چنگ صهیونیست‌های غاصب و کودک‌کُش را ببینیم.

او با بیان این که امروز آثار و برکت‌های نامه‌های چند سال قبل رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی را مشاهده می‌کنیم، گفت: رهبری با درک صحیح از شرایط اسفبار غرب، راهی را پیش پای جوان‌های کشورهای اروپایی گذاشتند تا از آن طریق به سمت اسلام حقیقی و هدف‌های الهی راهنمایی شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قم بیان کرد: نخستین گام برای بیدار شدن، شوریدن علیه نظام استکباری است که این روزها شاهد آن هستیم.

خطیب جمعه قم همچنین با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که حج امسال، حج برائت است؛ اظهار کرد: آن چه که امروز در غزه رخ می‌دهد، شاخص عظیمی است که در تاریخ می‌ماند و راه را نشان خواهد داد.

او ابراز امیدواری کرد: حج امسال نماد عینی و واقعه برجسته و تاریخ‌ساز برائت از استکبار جهانی و صهیونیسم شرور و خبیث باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022801640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha