برنامه‌های هفته میراث فرهنگی ایلام تشریح شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها را تشریح کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، فرزاد شریفی گفت: به مناسبت روز جهانی موزه‌ها و آغاز هفته میراث‌فرهنگی این اداره‌کل برنامه‌های ویژه‌ به همین مناسبت برگزار می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته می توان به برگزاری نشست خبری و اعلام برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی، تجلیل از نویسنده کتاب شاهنامه کوردی و اجرای شاهنامه‌خوانی به زبان کوردی و فارسی توسط نوجوان مستعد، برپایی میز خدمت معاونت میراث‌فرهنگی و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در خصوص فعالیت‌های هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه اشاره کرد.

شریفی همچنین به برگزاری نشست تخصصی و هم‌اندیشی با اساتید و دانشگاهیان و سخنرانی سه نفر از اساتید دانشگاه با موضوع میراث‌فرهنگی و آموزش و پژوهش در موزه و بافت شهر ایلام و نیز رونمایی از آثار چاپ شده استاد محمودیان در عرصه فرهنگ و تاریخ استان ایلام اشاره کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: برگزاری کارگاه آموزشی با همکاری تشکل‌های مردم نهاد در خصوص آموزش نقش موزه و معرفی اهمیت و ماهیت موزه‌ها در جامعه و حفظ میراث‌فرهنگی برای دانش‌آموزان و دانشجویان، برگزاری تور یک‌روزه بازدید از پایگاه‌های ملی شهر تاریخی سیمره، دهلران و سراب‌کلان ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های هفتهمیراث‌فرهنگی است.

او گفت: در هفته میراث‌فرهنگی برنامه‌های فرهنگی و هنری با محوریت میراث رضوی، تجلیل از خادمان میراث‌فرهنگی با مشارکت انجمن‌های مردم نهاد، کارگاه آموزشی آشنایی با میراث‌فرهنگی و تاریخ استان برای دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه در هفته میراث‌فرهنگی با بیان اینکه از دست‌افزارهای سنگی محوطه پیش از تاریخ گلان رونمایی می‌شود، افزود: بازدید از موزه دفاع مقدس و آیین غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام نیز انجام می‌شود.       

انتهای پیام/

کد خبر 1403022901730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha