گردشگری، تقویت‌کننده توسعه اجتماعی و اقتصادی چین

صنعت گردشگری چین شاهد یک رونق قابل توجه بوده به گونه‌ای که توسعه اجتماعی و اقتصادی این کشور را به شکلی چشمگیر تسهیل کرده است.

به‌گزارش میراث آریا، در نشستی ملی در خصوص توسعه بخش گردشگری که روز جمعه ۱۷ مه (۲۸ اردیبهشت) برگزار شد، ضرورت انجام تلاش‌ها برای ترویج توسعه کیفی این صنعت و تسریع بخشیدن به تبدیل چین به یک کشور قدرتمند در عرصه گردشگری مورد تاکید قرار گرفت.

این رویداد همچنین اهمیت حفاظت از میراث فرهنگی و منابع اکولوژیکی، ارتقاء سطح عرضه و کیفیت خدمات و تعمیق تبادلات و همکاری گردشگری بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد.

هزینه‌کرد گردشگری داخلی در چین طی تعطیلات پنج روزه روز کارگر امسال به ۱۶۶.۸۹ میلیارد یوان (۲۳.۵ میلیارد دلار) رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک رشد ۱۲.۷ درصدی را نشان می‌دهد. 

شکل‌گیری اوج رفت و آمدها در این فصل تعطیلات که اخیرا در مقاصد محبوب مسافرتی خود را نشان داد، نقش محرکه قوی گردشگری در روند توسعه اقتصادی و اجتماعی چین را برجسته می‌سازد.

برای مثال شهر هاربین در استان هیِ‌لونگ‌جیانگ (شمال شرقی چین) که بخاطر مناظر زمستانی‌اش مشهور است، طی تعطیلات عید بهار ۲۰۲۴ پذیرای ۱۰ میلیون بازدید بود. این سفرها باعث ایجاد درآمد گردشگری ۱۶.۴ میلیارد یوانی شد که ۲۳۵.۴ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

این حقیقت که گردشگری در حال تبدیل شدن به یک صنعت پایه‌ای راهبردی نوظهور است در نواحی روستایی چین نیز مشهود است جایی که این صنعت در حال ایفای نقشی مهم در پیشبرد احیای روستایی است.

روستای شیان‌تان که زمانی یک محل نه چندان آشنا پنهان شده در کوه‌های بخش ده‌چینگ استان جه‌جیانگ بود، حالا یکی از روستاهایی است که به طور کلی از طریق توسعه گردشگری تغییر و تحول یافته است.

شن جیانگ‌رونگ، دبیر کمیته حزب کمونیست روستای شیان‌تان، و همچنین صاحب یکی از اقامتگاه‌های بومگردی این منطقه، گفت: ده‌چینگ با اینکه زمانی روستایی منزوی بود، حالا یک مقصد گردشگری محبوب با صنعت بومگردی قدرتمند محسوب می‌شود.

این روستا هم اکنون دارای ۱۶۶ اقامتگاه بومگردی و شمار زیادی رستوران و کافه است که بیش از صدها شغل را برای روستاییان ایجاد کرده و موجب تسهیل توسعه کسب و کارهای مرتبط با گردشگری در نواحی پیرامونی شده است.

بخش ده‌چینگ طی تعطیلات روز کارگر امسال پذیرای بیش از ۱.۳۸ میلیون گردشگر بود که تقریبا ۱.۹ میلیارد یوان درآمد گردشگری ایجاد کرد.

چندین منطقه در چین به جستجوی راه‌هایی برای آزاد کردن هر چه بیشتر پتانسیل گردشگری خود ادامه می‌دهند و به دنبال ادغام فرهنگ محلی در محصولات سفر هستند تا تجربیاتی خاص را برای مسافران رقم بزنند.

وانگ جی‌فا، یکی از مقامات سابق گردشگری چین، نیز گفت: در عین حفاظت و میراث‌داری از تاریخ و فرهنگ باید ویژگی‌های فرهنگی را تقویت کنیم، به نوآوری راه‌های معرفی بپردازیم، این راه‌ها را با محصولات و خدمات ادغام کنیم، سناریوهای بیشتری را برای مسافران توسعه دهیم، جذابیت مقاصد گردشگری را بیش از پیش نمایان سازیم و یک تصویر مطرح ایجاد کنیم که مشتریان آن را بشناسند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403023001831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha