سد گلابر زنجان میزبان فلامینگوها

۵۸ پرنده فلامینگو در مهم‌ترین آبگیرهای استان زنجان در سد تاریخی و طبیعی گلابر حضور دارند.

به گزارش میراث آریا، تعداد ۵۸ پرنده فلامینگو روز گذشته 29 اردیبهشت ماه در سد تاریخی و طبیعی گلابر اتراق کردند. علاوه‌بر پایش شبانه‌روزی همکاران محیط‌بان، مردم هم باید در برقراری امنیت برای پرندگان مهاجر کمک کنند. در سال گذشته ۹هزار ۸۱۴ قطعه پرنده مهاجر در استان سرشماری شده است که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی را دارد.

سد گلابر یکی از سایت‌های برزگ پرنده در استان است که این سایت دارای ۳۲۰ هکتار وسعت دارد و تلاش شده است که با مشارکت دوستداران محیط زیست و حضور شبانه روزی کارشناسان و محیط بانان در مناطق، امنیت برای زیست گونه‌های جانوری هم فراهم شود.

با آغاز فصل سرد سال عموما پرندگان مهاجر از سمت سیبری به سمت مناطق گرمسیر مهاجرت می‌کنند و ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد خود یکی از کشورهای است که از این پرندگان میزبانی می‌کند.

استان زنجان با توجه به اینکه دارای هشت سایت مهم است، یکی از استان‌های است که پرندگان مهاجر در مسیر بازگشت در سایت‌های این استان چند روزی را اتراق می‌کنند.

انواع پرندگان مهاجر از جمله باکلان، لک‌لک، غاز خاکستری، حواصیل، پرستو دریایی و انواع اردک‌ها و... در روستای «قیطول» خواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403023001887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha