پیام‌های تسلیت چهره‌های سیاسی کشور در پی شهادت آیت الله رئیسی

شخصیت‌ها و مسئولان کشوری و لشکری با صدور پیام‌های جداگانه‌ای شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی را تسلیت گفتند.

به گزارش میراث آریا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

در پی شهادت خادم جمهور، شخصیت‌ها، مسئولان کشوری و لشکری و رؤسای جمهور و مسئولان کشورهای مختلف با صدور پیام های جداگانه ای شهادت رئیس دولت سیزدهم را تسلیت گفتند.

آملی لاریجانی: آیت‌الله رئیسی همواره در میدان بود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: مرحوم آیت‌الله رئیسی در جایگاه ریاست‌جمهوری همواره در میانه میدان بود و تلاش های مستمر وی در راستای وظایفش از ویژگی‌های بارز ایشان بود.

پیام تسلیت جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پیامی شهادت رئیس‌جمهور سیدالشهدای خدمت به مردم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی و هیات همراه در سانحه بالگرد را تسلیت گفت.

خدمات آیت‌الله رئیسی فراموش نخواهد شد

شورای نگهبان: بدون تردید خدمات و زحمات مخلصانه و شبانه‌روزی آیت‌الله رئیسی در داخل کشور و صحنه بین‌الملل که بارها مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است، هرگز از اذهان مردم قدرشناس ایران پاک نشده و به الگویی برای سایر خدمتگزاران بدل خواهد شد.

شهادت رئیس جمهور و همراهانش تلخ و غیرقابل باور است

حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان: فاجعه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهوری اسلامی ایران، وزیر امورخارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، کادر پرواز و تیم همراه رئیس‌جمهور برای ما نیز تلخ و غیرقابل باور بود.

رئیس جمهور روحیه کار جمعی و نگاه تمدنی و بین‌المللی داشت

آیت‌الله اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان: آیت‌الله رئیسی روحیه کار جمعی، هم‌اندیشی، نگاه کلان تمدنی و بین‌المللی داشت و در انقلاب اسلامی، امام، شهدا و ملت ایران ذوب بود.

آیت الله رئیسی در دفاع از اسلام و انقلاب سر از پا نمی‌شناخت

غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب: رئیسی پرتلاش و دلسوز بود و در دفاع از اسلام و انقلاب سر از پا نمی‌شناخت. 

مکتب «سیدالشهدای خدمت» باید زنده بماند

سرلشکر حسین سلامی: نقش آفرینی‌های الهام بخش، حماسی و درس آموز «سیدالشهدای خدمت» در ایفای مسئولیت‌های خطیر و حساس در نظام اسلامی به ویژه طی دوره سه ساله ریاست جمهوری، به مثابه یک مکتب و الگوی مطلوب بایستی همواره زنده بماند.

خادم‌الرضای ملت مسیر مردم‌داری را پرتلاش پیمود

احمد وحیدی وزیر کشور: سیدالشهدای خدمت و خادم الرضای ملت ایران مسیر خدمت را با اخلاق، اخلاص، مردم داری و پرتلاش پیمودند و مصداق "عاش سعیدا و مات سعیدا" شدند که در یاد و خاطر ایرانیان همیشه ماندگار خواهد بود.

رئیس جمهور محبوب ملت ایران پس از سال‌ها مجاهدت به شهادت رسید

سعید جلیلی: هم‌زمان با ولادت امام هشتم علیه‌السلام، خادم آن حضرت و رئیس جمهور محبوب ملت ایران پس از سال‌ها مجاهدت به شهادت رسید.

آیت‌الله رئیسی تلاش‌ می‌کرد عزت و شادی را برای ملت ایران فراهم کند

آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: رئیس جمهور خطر را به راحتی به جان می‌خرید و یکجا نشین نبود. آیت‌الله رئیسی تلاش می کرد تا شادی، عزت و سلامتی را برای ملت ایران فراهم کند.

«شهیدانه زیستن»، سرانجام حسن‌عاقبت را برای آیت الله رئیسی رقم زد

خانواده شهید حاج‌قاسم سلیمانی: حیاتی سرشار از خدمت خستگی‌ناپذیر به مردم، تواضع و ساده‌زیستی، دفاع صریح از آرمان‌های انقلاب اسلامی و مردم مظلوم منطقه و در یک کلام «شهیدانه زیستن»، سرانجام حسن‌عاقبت را برای آیت الله رئیسی و همراهانش رقم زد.

حادثه تاثرآور شهادت رئیس‌جمهور همگان را سوگوار کرد

علی لاریجانی: حادثه تاثرآور شهادت رئیس‌جمهور و همراهان همگان را سوگوار کرد.

آیت‌الله رئیسی متواضع و نسبت به حقوق مردم حساس بود

علی مطهری: آیت‌الله رئیسی بالاترین مقام اجرایی کشور دارای شخصیتی متواضع و برای مردم احترام قائل و نسبت به حق آنها حساس بودند.

درگذشت شهادت‌گونه و مظلومانه رییس‌جمهور را تسلیت می‌گویم

محمود واعظی: درگذشت شهادت گونه و مظلومانه رییس جمهور محترم را به ملت نجیب و شریف ایران صمیمانه تسلیت می‌گویم.

رئیسی سخت کوش و مجاهد و خستگی ناپذیر و دوست داشتنی بود

علی شمخانی: رئیس جمهور سخت کوش و مجاهد و خستگی ناپذیر، روحانی مردمی و دوست داشتنی بود.

آیت‌الله رئیسی فردی عدالت‌خواه بدون برخورد جناحی و حزبی بود

مسعود پزشکیان: آیت‌الله رئیسی فردی صادق، صمیمی و عدالت‌خواه برای خدمت به مردم بود که بدون برخورد جناحی و حزبی به عدالت توصیه می‌کرد.

از دست دادن آقای رئیسی ضایعه بزرگی است

علی اکبر ولایتی: اینجانب سال‌های متمادی و طولانی از جمله در هیئت امنای آستان مقدس حضرت صالح ابن موسی الکاظم (ع) ، از نزدیک افتخار آشنایی با آن شهید بزرگوار، دکتر رئیسی را داشته و از نزدیک شاهد اخلاص، صفای باطن و شوق خدمتگزاری او در تمام این دوران بودم که در مسئولیت های مختلف متبلور بوده است و از دست دادن ایشان، ضایعه بزرگی خواهد بود.

سانحه هولناک سقوط بالگرد رئیس جمهور پرتلاش ملت حادثه‌ای دردناک بود

سید محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران در پیامی ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور، وزیر امورخارجه، امام جمعه و استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان، این حادثه را دردناک و خسارت بار توصیف کرد.

محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهوری دولت‌های نهم و دهم نیز در پیام جداگانه‌ای شهادت سید ابراهیم رئیسی‌جمهور را به مقام معظم رهبری، دولت، خانواده و بستگان وی تسلیت گفت.

در قلب ملت ایران جا داشتی و یادت جاودانه شد

محمد باقر قالیباف: عزیز دل ملت ایران، رفیق جان، یار با صفا و صادق امام و رهبری سفرت بخیر. ما را فراموش نکن، دست این برادرت را هم بگیر و سلام ما را به حاج قاسم برسان. به آرزویت رسیدی و عاقبت رجایی شدی.

علی اکبر صالحی: از خداوند متعال برای روح بلند این عزیزان علو درجات ،غفران و رحمت واسعه الهی مسئلت داریم.

 نام آیت الله رئیسی در تاریخ جاودانه خواهد بود

محسن رضایی: حقیقتاً آیت الله رئیسی در تمامی مسئولیت‌های خود عاشقانه کوشید و در خدمت به نظام مقدس اسلامی، فداکارانه انجام وظیفه کرد و بی‌تردید نام او در تاریخ پرافتخار ملت ایران جاودانه خواهد ماند.

باید راه سید محرومان را ادامه داد

سید احمدرضا دستغیب: شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی، در تمامی عرصه های مسئولیت، از خادمی حضرت امام رضا (ع) و ریاست دستگاه قضا تا جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران، آنچنان غرق در خدمت بود که گویی شهید بهشتی و شهید رجایی دیگری را به نظاره نشسته ایم.

شوق خدمتگزاری به مردم مهمترین ویژگی شهید رئیسی بود

سید حسن خمینی: صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم مهم ترین ویژگی او در تمام این ادوار بود. ارتقاء مسئولیت های رسمی، هیچ گاه باعث دگرگونی روحیات این روحانی خدمتگزار نشد. ارادت قلبی شهید رئیسی به امام چنان بود که در مهم ترین سالهای مسئولیت در قوه قضائیه و ریاست جمهوری نیز آن را فراموش نکرد و بر آن مداومت می ورزید.

شهادت آقای رئیسی داغ بزرگی است

محمدرضا عارف: جناب آقای رئیسی شخصیتی مردمی بودند که در تمامی مسئولیت‌های که بر عهده داشتند تلاش کردند روحیه مردمی، ساده زیستی و اخلاق مدارانه خود را حفظ کنند و خلأ وجودی ایشان برای همه سخت و دشوار خواهد بود.

روایت جمشیدی از ملاقات های خارجی رئیس جمهوری

محمد جمشیدی: در ملاقات‌های خارجی وقتی مقام همتا به هر دلیلی از دکتر رئیسی تعریف می‌کرد همیشه جواب می‌داد «من سرباز امام خامنه‌ای هستم. عزت و پیشرفت کشور مرهون هدایت‌های ایشان است».

«خادم‌الرضا» جانش را پای خدمت داد

احسان صالحی: «در شب ولادت مولایش به آرزوی دیرینه‌اش رسید. می‌گفت «حاج قاسم آن روزی که برای غبارروبی داخل مضجع نورانی حضرت رضا شد حال دگرگونی داشت و شهادتش را همان‌جا از آقا گرفت کاش قسمت ما هم بشود». خادم الرضا در قامت رئیس‌جمهور تا لحظه آخر خادم بود. جانش را پای خدمت داد.

با ملت و دولت ایران همدردی می‌کنیم

سید عمار حکیم: نقش پررنگ آن فقید در حیات انقلابی و سیاسی و فرهنگی ایران و منطقه و جهان را گرامی می‌داریم و این سانحه را به رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای صمیمانه تعزیت می‌گوییم، با ملت و دولت ایران هم‌دردی می‌کنیم و به خانواده و بستگان آن فقید تسلیت می‌گوییم.

رئیس‌جمهور در «میدان خدمت به مردم» به شهادت رسید

امیر محمدرضا آشتیانی: آهو شدن که قسمت هرکس نمی‌شود، ضامن‌ترین امام تو را در برگرفت. خادم‌الرضا آیت‌الله رئیسی، خدمتگزار محبوب ملت ایران و همراهان محترم ایشان، در ایام ولادت امام‌ رضا (ع)، در میدان «جهادِ خدمت به مردم» به‌ شهادت رسید و مهمان آن امام‌ مهربان شدند.

مردم ایران می‌تواند حوادثی سخت را از این دست پشت سر بگذارد

اسحاق جهانگیری: ملت هوشیار ما در مقاطع دشوار و حساس دهه نخست انقلاب نشان داده است که می تواند حوادثی سخت را از این دست با سرمایه توکل به خداوند، اعتماد به نظام، تاب آوری خویش و امید به آینده پشت سر بگذارد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود

حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری: شهیدِ جمهور، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسئولیت عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد.

صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد

حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی: خبر ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور محترم و همراهان، موجب تأثر و نگرانی فراوان شد. متأسفانه این حادثه دلخراش به شهادت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آقای دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز منجر شد و صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد.

آیت الله رئیسی چهره‌ای از یک انقلابی و مسلمان راستین و مردمی را به نمایش گذاشت

عبدالرحمن معاشر دبیرکل جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی: آیت‌الله رئیسی در طول سال‌های خدمتگزاری از تولیت آستان قدس رضوی تا ریاست قوه قضاییه و ریاست جمهوری، چهره‌ای از یک انقلابی و مسلمان راستین و مردمی را به نمایش گذاشت.

علی اکبر ناطق نوری: این ضایعه را به مقام معظم رهبری، خانواده های داغدار این عزیزان به معراج رفته، مردم آگاه و شریف ایران و تمامی خدمتگزاران صدیق تسلیت و تعزیت می‌گویم و از خداوند منان علو درجات ایشان و سعادت و نیکبختی برای میهن اسلامی را مسئلت می‌کنم.

نام آیت الله رئیسی در تاریخ ماندگار خواهد شد

ذوالقدر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: خدمت مخلصانه به مردم، تلاش خستگی ­ناپذیر در انجام مسئولیت، مدیریت جهادی و اخلاق مدارانه از جمله ویژگی­ های بارز آیت ­الله رئیسی است که نام آن مرد بزرگ را در تاریخ مجاهدات ملت سرافراز ایران ماندگار خواهد کرد.

آقای رئیسی برعهد خویش با مردم وفادار بود

جامعه اسلامی کارمندان: شهید دکتر رئیسی، یاور و پیرو رهبر معظم انقلاب بوده و بر عهد خویش با مردم حق شناس ایران وفادار بوده است. جامعه کارمندان همراه با مردم شریف ایران در مراسم تشییع، ترحیم و بزرگداشت آیت الله رئیسی و سایر شهیدان عزیز حضور فعال خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403023102053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha