نمایشگاه میراث رضوی در موزه اقوام گرمسار تمدید شد

زمان برگزاری نمایشگاه میراث رضوی در موزه اقوام گرمسار تمدید شد.

به گزارش میراث‌آریا، با عنایت به استقبال علاقه‌مندان از نمایشگاه میراث رضوی در گنجینه ملک و به‌پاس گرامیداشت هفته میراث فرهنگی، زمان برگزاری این نمایشگاه دینی مذهبی که به مناسبت دهه کرامت برگزارشده بود تا ۱۵ خردادماه ۱۴۰۳ تمدید شد.

در این نمایشگاه ۲۱ تابلو تصویر با محوریت فرهنگ رضوی و امام رضا (ع) به نمایش گذاشته‌شده است.

تصاویر حرم رضوی در سالیان گذشته، سکه‌های دوره قاجاریه و پهلوی که به مناسبت میلاد حضرت امام رضا (ع) ضرب شده است، وقف نامه قاجاری نوشته‌شده به مناسبت ولادت امام رضا (ع) و دست‌نوشته‌های با قدمت قاجاریه در وصف امام رضا (ع) ازجمله مهم‌ترین آثار این نمایشگاه است.

نمایشگاه میراث رضوی در گنجینه ملک با مشارکت و همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک و موزه اقوام گرمسار در حال برگزاری است و علاقه‌مندان جهت بازدید می‌توانند از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ به موزه اقوام گرمسار مراجعه نمایند.

خانه تاریخی باقری در سال ۱۳۱۰ هجری شمسی اوایل دوره پهلوی، توسط مرحوم میرزاعلی آقای باقری از خیرین شهرستان گرمسار احداث شد و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی ایران ثبت‌شده است. این خانه تاریخی در سال ۱۳۸۹ به‌عنوان موزه اقوام ایرانی و باهدف نمایش تنوع قومیت‌ها افتتاح شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این موزه و این نمایشگاه به موزه اقوام گرمسار واقع در بلوار آیت‌الله کاشانی، خیابان سلمان فارسی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030500202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha