مریم جلالی: حمایت‌های رئیس‌جمهوری شهید از صنایع‌دستی فراموش نشدنی است/ صادرات پیشران صنایع‌دستی است

با برگزاری رویدادی با عنوان «سرنخ در محل موزه فرش، ۹ قطعه فرش دستبافت و ارزشمند برای اولین بار به صورت ویژه بررسی و رونمایی شدند.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، اولین رویداد ملی گفت‌وگوی فرش دستبافت ایران به‌منظور نقد و بررسی سبک متفاوت و جدید فرش‌های دستباف، عصر امروز دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ در محل موزه فرش ایران و با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آغاز به کار کرد.

این رویداد در روزهای ۷ تا ۱۰ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۹ در موزه فرش ایران برگزار خواهد شد. در حاشیه این رویداد ۴۰ قطعه فرش به نمایش درآمده که ۹ قطعه آن به صورت ویژه با حضور پژوهشگران و فعالان و استادان این حوزه نقد و بررسی خواهند شد.

حمایت‌های رئیس‌جمهوری شهید از صنایع‌دستی 

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه برگزاری این رویداد ضمن بازدید از ۴۰ قطعه فرش به نمایش درآمده در محل موزه فرش، در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: موزه فرش یک گنجینه ارزشمند به حساب می‌آید و ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که باید این ظرفیت‌ها شناسایی و به خوبی معرفی شوند.

او افزود: ارتباط بسیار تنگاتنگی بین فرش و صنایع‌دستی وجود دارد و این دو از هم جدا نیستند. فرش یکی از  زیباترین جلوه‌های هنر و صنایع‌دستی است.

جلالی در ادامه با گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله رئیسی، اضافه کرد: رئیس‌جمهوری شهید یکی از اصلی‌ترین حامیان صنایع‌دستی بود. مرحوم دکتر رئیسی همواره از صنایع‌دستی حمایت می‌کرد و تلاش و حمایت‌های آیت‌الله رئیسی از حوزه صنایع‌دستی فراموش شدنی نیست.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: رئیس‌جمهوری تقریبا در تمام سفرهای استانی خود از صنایع‌دستی حمایت می‌کرد و دستورات ویژه‌ای را درباره صنایع‌دستی و حمایت از هنرمندان این حوزه صادر می‌کرد که احداث بازارچه‌ها صنایع‌دستی در ورودی هر شهر یکی از مهمترین دستورات آن مرحوم بود.

او در ادامه به ضرورت حمایت از صادرات صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: صادرات نقش لکوموتیو و پیشران حمایت از صنایع‌دستی را دارد و حمایت‌ها از صادرات صنایع‌دستی همواره تداوم دارد.

رویداد سرنخ از دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری در محل موزه فرش دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند ضمن بازدید از فرش‌های نفیس ایرانی، در نشست تخصصی با حضور تولیدکنندگان ۴۰ قطعه فرش نفیس شرکت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030700321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha